Inlägg från: Chabolina |Visa alla inlägg
  • Chabolina

Allergitråden

Hej! Jag undrar om Vårdbidrag. Vi har en kille som har mjölk ( har haft anafylaktisk chock), soja, vete, ägg, alla färgade grönsaker, äpplen, päron, stenfrukter mm. Vi smörjer och smörjer:). Han har även cp-skada och är lite sen i utvecklingen. Hur mycket Vårdbidrag har ni för era allergier? Vi hoppas på ett Vårdbidrag.

• Chabolina

Hej. Är det någon av era barn som reagerar på oliver?

• Chabolina

Hej Vi har en allergisk liten kille. Han är allergisk mot mjölkprotin, soja, sojasläktingar, ägg och havre. Diverse frukter och grönskaker. De frukter och grönsaker han verkar tåla är. majs potatis palsternacka jordärskocka banan blåbär honungsmelon sötpotatis broccoli avokardo inte säkra på lax vete Några tips grönsaker och frukter vi kan testa mvh Sara

• Chabolina

Hej! Det där med att inte släkten förstår allvaret. Vår kille skulle ha barnvakt hemma hos oss för där är det mjölkfritt och så köper de med sig gräddbakelse till storebror:). Nu har jag slutat amma min 13 månaders för att kunna söka allergierna bättre. Tråkigt att det var anledningen. Jah har under nästa ett års tid varit fri från, mjölkprotein, ägg, citrus, röda frukter och grönsaker, sojasläktningar osv... Min fråga till er Min kille verkar tåla vete ( tål ej havre) men han verkar reagera på mannagryn och inte formbröd och makaroner. har ni några bra tips? Mvh Sara

• Chabolina

Hej Är det någon skillnad på rice dream och carlshamsrisdryck? Jag har för mig att jag läst det någonstans men hittar det inte.

• Chabolina

Hej! Just nu verkar vi fått koll på alla eksem. Jag en funderingar kring buljong. Skulle vilja hitta en som fungerar, jag kan ju koka själv men Det mentala motståndet är stort. Har ni tips på buljonger som skulle kunna fungera? Har testat kung markattas lantbuljomg och det gick inte. Funderar även kring det här med vete. Finns det rent vete man kan prova? Wilmer tål inte havre. I januari ska W börja förskolan och jag behöver alla tips jag kan få. W får anafylaktisk chock av mjölkprotein. Vi har nästan räknat med att det kommer bli minst en ambulansfärd från förskolan.

• Chabolina

Vår killes röda kinder håller i sig länge. Oftast flera dagar även om man får allergimedicin. Oftast får han även eksem på och under öronsnibbarna. Just nu har W inga eksem och kliar sig inte i hårbotten, Det är så skönt. W har börjat acceptera neocate tillsammas med risdryck och holles risgröt som välling så nu känns det som vi får i honom mer näring. Idag svullnade W läpp upp och vi vet inte av vad. Han fick allergimedicin och allt blev bra ganska snabbt. Allt om mat har en griljering som är 1 dl farinsocker, 2 msk osötad grov senap, 1 dl aprikosmarmelad, 2 msk vatten och 2 tsk potatismjöl. Nu har köpt den rekomenderade buljongen och hoppas att den kan fungera. Har ni några bra tips på bröd, just nu äter han inget mjukt bröd, han äter riskex och majskex.

• Chabolina

Vill bara tipsa om lite ny forskning kring multiallgeri, Det finns samband mellan multiallergi och stresshormon hos småbarn, har bara läst sammanfattning men tänkte läsa på mer. Eftersom varken jag eller W pappa är allergiska funderar jag på om hans allergi har koppling till han tuffa start. Han fick en stroke precis innan förlossningen och hade kramper de första dagarna.

• Chabolina

Hej! har en liten hemma som är allergisk mot det mesta men allergierna har varit under kontroll ett bra tag, men igår fick han en reaktion och vi har ingen aning om vad han reagerat på. Hela kroppen är röd av eksem och vi har varit på allergimottagningen idag där han fick betapred. Det ända annoorlunda jag kan komma på är att de lekte med play do lera på förskolan men han är inte så allergisk mot vete. ( blir bara lite röd i böjvecken av vete) Kan han vara allergisk mot alun? Har även en annan fråga. nu har det blivit spår av soja i risentas rismjöl. Vet ni någon annan sort eller vågar vi prova med spår av soja? Tack på förhand.

Svar på tråden Allergitråden