Molina skrev 2012-01-06 20:40:02 följande:
Vi har Folksam och vi fick ut försäkringspengar pga av astma/allergi och 2övriga saker och pengarna är låsta tills dess att barnet blivit 18år du kan få lägga 10-20% av summan på ett annat konto som du lättare kan komma åt men även där överförmyndarspärr dvs du måste ansöka att få ta ut pengar och dom är strikta att det är enbart i syfte till ditt barn som har fått försäkringspengarna.
Tror att dom flesta försäkringsbolag har ett låst system just för att det är till det drabbade barnet som får lida massor.
Har dina övriga 3barn också problem med allergier?
ja alla engångsbelopp som är större hamnar väll med överförmyndarspärr (vet dock ej vad gränsen ligger på?)
Men månadsutbetalningar måste väll åndå gå in på förälderns konto? Det är ju VI som har alla extrakostander, läkarbesök, inköp av special kost,salvor, husgeråd, för at inte nämna tiden det tar med allt runtomkring maten/extra uppsynen.
1:an har ADHD/DCD
2: an hade mjölk när han var liten ,men försvann runt 2 års ålder...
3:an vet jag inte, men har börjat misstänka att hon har det, har till o från väldigt röda kinder, och har i ett par månader nu gnällt om ont i magen flera ggr/dag, extra mycket om det är i samband med måltid. nu är det ju så långa glapp mellan bvc besöken, hon var där när hon var 18 mån, då låg hon ett över på viktkurvan, nu vid 2 år och 10 min så ligger hon 1 kurva under medel. =/ så ska nog prata med allergologen/dietisten när jag ska dit nästa gång...det skulle förklara en hel del i så fall då hon var den mest extrema gnälliga ungen under sina 2 första år typ!
och 4:an har ju nu då: agg, soja,torsk,gluten,vetestärkelse,mjölk.,baljväxter...
Och då går han på lågallergikost så han har inte testat så många ämnen direkt.. han får äta potatis,ris, glutis pasta, kött,kyckling, äpple,banan,pärom, morot,majs,gurka,tomat o broccoli.