2tomtaro4troll skrev 2012-01-06 18:55:09 följande:
nu vet inte jag om det är samma för er andra här inne som lyckats få VB för era barn, men jag sökte ju VB runt 8 mån ¨ålder, då han redan hade fått allt på papper.. när jag väl fick bekskeder så fick jag ju reda på att jag fick 1/4VB för han, men först från 1 års ålder då dom ändå räknar med att ett spädbarn tar så mycket tid!
(tycker att det är en JÄKLA skillnad, att kunna stå och laga mat till hela famlijen och sen bara finfördela till lillen, än att behöva stå och laga i separata kokkärl,andra ingridienser, stå och lusläsa innehållsföretckningarna i affären varje gång man köper något, smörjningar etc etc..)
Konstigt, vi sökte med när våran kille var 8 månader fick beslut när han var över året och vi fick 3/4 från och med ansökningsdatumet. Handläggaren nämde dock att alla så små barn kräver tid och mycket omvårdnad.
Överklaga om du inte känner dig nöjd.?
Pengarna som vi fick retroaktivt från försäkringen har vi på ett konto. Vet inte riktigt vad vi ska göra med pengarna än.
Är fortfarande föräldraledig, men har bestämt att både jag och maken ska jobba deltid när vi väl börjar jobba igen för en del pengarna och försöker vara hemma så länge som möjligt. Dels är det svårt att få dagis och assisten sen är han sjuk hela! tiden.
Har inga planer dock på att öronmärka pengarna till det "sjuka" barnet. På ett eller annat vis är det ju hela familjen och alla barnen som drabbats.