• SMH

Allergitråden

Har en fråga till er med barn som har konstaterad mjölkproteinallergi eller annan födoämnesallergi. Hur lång tid tog det innan ni såg att en mjölkfri kost hade någon positiv effekt på ert barn. Jag helammar och min dotter har mycket torr och eksemdrabbad hud. Enligt hudläkare beror det på atopisk hud men jag är inte lika säker på att det är hela bilden. Jag har tidigare uteslutit mjölk, ägg och soja (samtidigt) i två perioder om 3,5 respektive 3 veckor utan att se någon som helst effekt på hennes hud. Erfarenheter?

Tack på förhand

• SMH
    t0va skrev 2012-01-20 22:10:47 följande:
    Nu var min son jättedålig pga. mjölken och han fick ersättnign men vi såg skillnad på hans magsmärtor på ett dygn, eksemen däremot tog längre tid. Vet inte riktigt hur lång tid, men nu när han fick eksem pga. vete och havre så tog det ca 2-3månader innan de lugnade ner sig efter att han slutat äta sånt.
    Tack för svar! Hur kom ni fram till att er son även reagerade på havre och vete, såg ni detta på något test eller något ni listade ut själva?Tack för svar! Hur kom ni fram till att er son även reagerade på havre och vete, såg ni detta på något test eller något ni listade ut själva?
Svar på tråden Allergitråden