Inlägg från: trollis 81 |Visa alla inlägg
  • trollis 81

Allergitråden

Nu i 3 dagar har Kalle fått vanlig Havregrynsgröt som man gör med bara gryn och vatten, ingenting på eller i.

Idag upptäckte jag en torrfläck på ena armen och han e lite skrovlig på kinderna och hakan. Nu kommer då mina tankar på havre allergi?

Vad tror ni?

Han är 5 månader idag och äter annars bara nutramigen eftersom han är komjölksprotein allergiker oxå.

• trollis 81
    t0va skrev 2011-11-17 09:26:27 följande:
    skulle kunna vara det. Du kanske kan göra ett uppehåll och se om det går tillbaka för att sen prova att ge igen. 
    ja, d får jag nog göra. Blir helt snurrig allt sånt här. Min flicka reagerade inte på nått när hon va liten.
    All havre bort hur länge?
  • trollis 81

Behöver lite gluten hjälp snabbt. Dottern ska ha kalas imorron och en av tjejerna är tydligen gluten. Mamman har inte hört av sig så min dotter råkade säga detta igår. Det e meningen att vi ska ha hamburgare och bröd sen tårta. Har köpt scans snabb hamburgare. Och glutenfri kladdkaka och skumraketer, glutenfria.
    Hur vet jag om hamburgarna är glutenfria? Och vad kan hon ha till?

• trollis 81

Tova: tack för hjälpen, visst e d konstigt att mamman inte hört av sig.
    Jag vill ju försöka ge henne likvärdigt i den mån d går.
    I godis e d inte gluten väl?
    Jag har köpt tom och Jerry påsar. Det e så svårt att veta vilka ord man ska hålla sig borta ifrån.
    Dem hamburgarna va d så d e ju bra, då kan hon äta dem iallafall.

• trollis 81

Avena: vår dietist sa att man skulle se upp lite med veg margarin för i margarin stoppar dem i allt möjligt skit

Svar på tråden Allergitråden