• kutiom

Allergitråden

Vill bara fråga lite. Ni som är nötallergiker, kan ni känna av om något luktar nötter? Vissa saker som t.ex. choklad innehåller ofta nötter och min dotter kan lukta sig till detta. Men ibland smakar hon även för säkerhets skull, hon vill ju tycka om det, och spottar ut då det även smakar nötter.

Är bara lite nyfiken om ni känner av samma sak eller om vi helt enkelt inbillar oss här

Hon har inte visat några direkta reaktioner, senaste gången kliade det bara lite i munnen men jag är lite osäker på om man kan bygga upp så att man blir allergisk. Hade ju varit ytterst tråkigt. Hittar dock ingen information på nätet när jag letar, ni kanske vet något om detta?

• kutiom

Jag har bokat tid för ett pricktest till henne, vill ju gärna veta om ifall hon nu är allergisk. De sa däremot att de inte tog med nötter då utan då var man tvungen att ta ett blodprov och få en läkare till att ordinera det? Konstig värld. Så vi testar med pricktestet först.

Lustigt det där med korsreaktioner, de kan ju lura en till att tro att det är värre än det är! Hoppas få lite klarhet om några veckor när vi väl får pratat med de lite mer kunniga.

Jag skulle tro att det är hasselnötter det gäller men då det väl brukar vara dessa man blandar i choklad men då det inte fanns någon innehållsförteckning kan det ha varit lite vad som helst.

Svar på tråden Allergitråden