Allergitråden
Han har legat som en halsduk på mig i natt, med 39 graders feber och diarré i natt...
Alltid så svårt det där med att väcka eller låta sova... men om han varit slö och "okontaktbar" skulle jag nog försöka väcka ändå och försöka få i honom lite vätska. Men ring BVC eller 1177 om du är orolig för honom!
Mjölkfritt margarin, florsocker och lite pressad citron blir mums! Brukar alltid göra det på måfå själv så har tyvärr inget recept, men det finns ju en miljard recept runtom på nätet
. Här är en länk till första bästa på google:
http://receptfavoriter.se/recept/smoerkraem.html
Annars vet jag att det finns mjölkfri färskost (gjord på soja) men har aldrig testat den själv så vet inte hur den funkar till topping...
Köpte hem Oatlys nya havregurt häromdagen och nu har dottern haft dålig mage två eftermiddagar i rad, efter att hon fått den till mellanmål. Vet inte om det är en slump eller om det finns något man kan reagera på i den? Den bör ju vara helt fri från mjölkprotein nu och även gjord på rent havre. Hon har tidigare reagerat på exakt samma sätt när hon fått Carlshamns soygurt men i det fallet trodde jag att det berodde på sojan (trots att hon alltid testats negativt för soja). Oatlys iMat verkar hon också bli dålig i magen av. Men havremjölk dricker hon ju helt utan problem så jag får verkligen inte ihop det?!
Min lilla höna växte som en raket när vi tog bort vete; 6 cm på två månader! Vid 12 mån var hon 75cm och vägde 8,4. Hon är nu 14 mån och vikten hade sjunkit till 8kg för ett par veckor sen, men har nu rusat upp till 8,8 på bara några veckor. Dietisten rekommenderade att jag skulle ha extra olja eller margarin i maten, men jag har istället aktivt jobbat med att få upp hennes intresse för mat för att hon ska vilja äta mer. Vi pratar om mat, leker "matlekar" och framförallt är hon med när vi lagar mat och får då titta, lukta, smaka och känna. Verkar som att det faktiskt har ökat hennes aptit överlag för nu äter hon mycket av allt och börjar nästan kännas lite rultig i jämförelse