Inlägg från: st elmos fire |Visa alla inlägg
  • st elmos fire

Allergitråden

Yayasmami - gluten? Pasta

• st elmos fire

Men ris och potatis har väl inte med gluten att göra? Det är väl visst mjöl? Utesluter gör våran son och undrar pm jag gjort fel nu

• st elmos fire

Älsklingen87 - enligt våran läkaren är proverna inte alltid sanningsenliga utan man måste utesluta vissa saker för att veta säkert.. Och JA hon ser svullen ut!

• st elmos fire

Miniderm funkar bra för oss att smörja med, svider inte. Någon som vet om man kan koka gröt på pama minutris till 7mån bebis? Kan man gör en laddning som man värmer på? Vad tar man istället för mjölk? Vatten eller solhavre? Får varken vara gluten eller mjölkprotein...

• st elmos fire

Jo bara undra om man kan gr rusdryck ellerhavredryck? Man ska ju inte ge barn under året mjölk, gäller de samma m dom produkterna?

• st elmos fire

Äsklingen87 - jag själv är allergisk sen barnsben, mot bl.a. Nötter, detta upptäcktes nr jag var ett par år av att mamma o pappa hade en skål jordnötsringar på bänken som jag varken ätit eller tagit i, räckte att var i samma rum... Jag tål varken jordnötter eller cashew, superallergisk. Tål inte heller böner, linser, kikärter eller andra baljväxter. Däremot kan jag idag äta hasselnötter och mandel...

Idag tog vi bort sinlac gröten från sonens mat och har fått en helt annan unge. Kan det vara pga soja i den? Är det ngt annat innehållsämne hankan reagera på tro?

• st elmos fire

Då får de bli sensodyne då! Hade jag aldrig i livet listat ut... Att allt ska vara så meckiht med allergier, varför är de tex skummjölkspulver i välling? Eller i barnmatSburkar? Kan man få specialgröt på recept? Sonen ska undvika mjölkprotein, soja, gluten... Sinlac gick inte!

• st elmos fire

Är de Althera ersättning ni har? Sonen vägrar ersättningen sä vi görnu risgrynsgröt på risdryck o vatten. står att man inte ska ge risdryck till barn under året men jag blandar 50/50 med vatten. Han klarar oxå sempers risvälling men inte sinlac o inte enago. Tänkte om de fanns någon mer "vanlig" gogröt som var smaksatt för allergikerna men de gör de visst inte? Får jättemkt eksem och oroliga nätter så fort kosten blir fel. Tål era barn rotfrukter? Majs? Ärtor? Blomkål? Röda grönsaker o bär? Vet inte hur mkt vi vågar tests själva innan prickedtet?

• st elmos fire

LadyM- jag tippar på att han inte tål linserna pga jordnötsallergi. Själv kan jag inte ätalinser, bönor och absolut inte kikärtor (jordnötsallergi sedan barnsben)

Svar på tråden Allergitråden