Allergitråden
Hej!
Jag hoppas det är okej att jag kikar in i tråden. Har en son på 2,5 år som strax innan jul "friades" från sin äggallergi. Han var som spädbarn även mjölkproteinallergiker. De enda egentliga symtom han haft av sina allergier har varit besvärliga eksem. Han är ju som sagt "friad" från de konstaterade allergierna men hans eksem har aldrig varit värre! Han har över hela kroppen nu. Värst i knävecken där han rivit upp stora sår som inte läker. Men handleder, armveck, fötter, mage, nacke, händer och låren fram och baksida har också eksem. Han gråter och är ledsen flera gånger om dagen för att det kliar och säger att han har ont. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. BVC hänvisar till barnmottagningen/allergimottagningen och de i sin tur tror inte att det är någon allergi utan att vi ska fortsätta smörja med Miniderm (som för övrigt inte hjälper, vi har använt den sen han var liten). Vi prövade att smörja med Locoid innan det blev så här illa men det lyckades inte dämpa något direkt.
Vad ska jag ta mig till? Känner mig helt desperat nu och blir så ledsen varje gång min son gråter i frustration över sin klåda.