Tillalamm skrev 2012-12-30 16:09:53 följande:
Jag frågade här för ett tag sedan om någon känner igen att deras barn blivit "speedat", bråkigt och trotsigt av något livsmedel som de inte tål. Både jag och förskolan har uppmärksammat att min son reagerar med sådant beteende på vissa saker vi provat. Det kommer ett par timmar efter provocerandet och försvinner något dygn efter att vi slutat ge livsmedlet i fråga. Men när jag pratade med allergimottagningen så hade de aldrig hört talas om att det kan bli så utan rådde mig bara att fortsätta och inte läsa så mycket på nätet eftersom där kan stå "lite vad som helst" sån sköterskan uttryckte det. Hon menade att beteende kan förklaras av en massa annat, vilket jag tycker känns lite långsökt. Nu behöver jag råd - fortsätta och strunta i sonens reaktioner eller utesluta ändå?
Jag var med sonen hos barnläkaren innan jul och hon frågades oss om vi märkte på sonens sätt när han hade fått i sig nåt han inte tål. Om han vart arg osv. Jag har lärt mig efter resans gång med barnläkare att vissa verkar helt ute och cyklar och den vi har idag är guld värld. Men vi har bytt läkare och läkarmotagning för att den första iinte fyllde våra krav. Det var nästan så jag var på väg att byta igen då vi inte fick tid till den nya idå vi skulle få. Men ja förstår nog varför nu när man varit där att dom har nog fullt upp många barn som går där