Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Allergitråden

hej

min dotter har precis fått positivt på komjölksprotein hon är nu 2år. jag själv är gluten men hon har inte positivt än där iaf.

vi har nu fått neocate active utskrivet . vad har ni andra? hon väger idag 10,8kg och har på 2-3v gått ner 0.5kg =/

hennes problem har varit från 1års ålder ca med blod i avföringen, hård/lös avföring mestadels hård. eksem, förkylningsastma.

vi har kört mjölkfritt i 2v nu och inte sdå stor skillnad än. hon ratade den receptfria vällingen i handeln så hoppas hon tar denna neocaten.!

ngn mer som haft barn som testat pos sent?

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen

en fråga ....dagis undrande om man ine hade rätt att få yoggi och havre mjölk etc på recept?

mamma till Maximilian och melina
  • Greksmurfen

var precis till apoteket å beställt hem neocate active... gisses vilket pris =O kollade via apotekets hemsida....
    1600:- typ för en veckas förbrukning..... kan det verkligen stämma?

• Greksmurfen

min dotter reagerade på mjölkprotein (haft problem med magen, blodiga avföringar, hård mage, lös mage, geggigt bajs om vart annat =/  aldrig normal).....sen haft torr eksemaktig hud, låg vikt.

Nu har vi kört mjölkfritt i 3 veckor och hon har accepterat den nya vällngen neocate med svartvinbär. så just nu väger hon 10,9kg så hon är påväg att ta igen sitt 1/2 hon gått ner (när hon fick sluta med sin vanliga välling)

nu till min fråga hon är född i juli 2010 så hon är 2år och 2mån. 2 glutenprov har varit negativa. hennes mage är fortfarande inte ok =/.... borde inte de blodiga avföringarna och geggiga bajsen blivit normalt?...... funderar fortfarande om det ev kan vara celiaki ändå? eftersom jag själv har det å det är genetiskt.....

vad tror ni? hennes hud är bättre iaf.

Svar på tråden Allergitråden