Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Allergitråden

Jag behöver tips från någon. Min son är 14 månader och har mjölkallergi (kräks bara inga utslag)
    Han har även förkyldningsastma.

Men nu har har han fått torra runda fläckar på olika ställen på kroppen. BVC rekomenderar miniderm och det hjälper ingenting. Jag har ringt på gånger men de är inte oroade, de tycker inte ens att det är nödvändigt att ta en titt på honom. Fläckarna är röda och jätte torra. Badar 2 gånger i veckan med olja, vi har nytt ut den vanliga babyoljan mot en för känsligare hud.

Har någon något tips på  vad det kan vara eller vad vi ska göra?

• FridaKarin
    Kavat skrev 2012-09-26 00:26:46 följande:
    Fridakarin, runda fläckar som blir röda när de är aktiva och vita fjällande när de är inaktiva? Låter typiskt ägg-fläckarna som mina barn hade när de fick i sig ägg.

I andra hand gissar jag på soja/baljväxter ( finns i både sinlac och Sempers välling/gröt.)

Testa att utesluta en månad och se om det försvinner
    Vidar har alltid ätit enago och bara havreprodukter.. Men ägg har jag inte tänkt på. Han åt nyss en omelett :/ hmm. De är hela tiden röda, sedan de kom så har de inte försvunnit. Ska testa att ta bort ägg. Vet ni hur länge det tar innan det är ute ur kroppen och fläckarna börjar försvinna?
  • FridaKarin
    spökplumpen skrev 2012-09-28 09:43:31 följande:

Tack, då väntar jag två veckor till. När jag ska återinföra då, vad gäller då?
    Först ska du ge uppvärmd mjölk i mat. Jättelite asså. kanske testa mjölk i steksmöret. Och se om det funkar
Svar på tråden Allergitråden