Inlägg från: jennsans |Visa alla inlägg
  • jennsans

Allergitråden

Miralicia skrev 2012-01-02 16:43:09 följande:
    Lägger ett inlägg här med och inte bara i "hemliga tråden" ifall det är några som skulle kunna vara aktuella men som inte kommit med där.

(och vänder mig till er som jag inte redan har varit och "puffat" på på annat sätt ).

Jag skulle behöva några till som kan ställa upp som respondenter till mitt examensarbete på sjuksköterskeprogrammet.

Är det någon som har födoämnesallergiska barn som har varit inlagda på sjukhus under de senaste 5 åren (2006-2011) och där barnet var mellan 1-5 år vid inläggningstillfället?
    Om ni i så fall skulle kunna hjälpa till med att svara på ett par korta frågor samt att skriftligen berätta om hur ni upplevde att det fungerade med kosten till ert allergiska barn i samband med sjukhusvistelsen.

Skicka ett meddelande till mig med en mailadress till er så kan jag ge lite mera info via mail.
    tack och lov sluppit sjukhusinläggningar hade gärna hjälpt till annars!
  • jennsans

vart gör man dessa allergitester?  skulle på något sätt vilja kolla joakim eftersom han ännu är förstoppad som kräver movicol  trots att han varit utan mjölk i typ 1 år med senaste provoceringen i juli...   skulle även vilja testa storebror som "bara" har ett hemskt humör, men vet att vissa läkare tänker på att kosten/allergier kan ha en hake i det med.. 

• jennsans
    2små2stora skrev 2012-02-13 09:43:30 följande:
    Så där bajsar W av sånt han inte tål. 

Så bajsade j igår med..kanske är mer allergier då.. för mjölk har han inte fått i sig.. jaja.. prata med läkaren i mars
  • jennsans
    LokesMammi skrev 2012-03-15 16:21:25 följande:
    Ok. Har skandia på sonen......

Berätta gärna om ni får något och för vad. Har också scandia
  • jennsans
    LokesMammi skrev 2012-03-16 21:52:22 följande:
    Absolut. Ska bara komma ihåg det! Vet inte hur lång tid det tar innan man får besked..... =)

Näe det vet man ju inte håller tummarna!
  • jennsans
    LokesMammi skrev 2012-03-16 21:59:18 följande:
    Bara en tumme, två betyder otur! =)

Lovar!
  • jennsans

Hur sjuka ska barnen vara för att få vårdbidrag?
    J har mjölkallergi samt förstoppningsproblem och båda mina har förkylningsastma.. 
    är det ide att ens söka? inte tänkt på det föränn nu när ni disskuterar det..  

• jennsans
    LokesMammi skrev 2012-03-23 21:22:48 följande:
    Har fått papper nu från försäkringsbolaget!
    Vi fick akutersättning 600kr och vi har legat på sjukhuset två nätter med skrutten odet fick vi 1500kr för! Tackartackar! =)
    Så dom pengarna får jag snart! Dom vill att jag skickar in papper från VB från fk "för att kunna ta ställning till eventuellt periodiskt kostnadsbidrag!" =)  Står massor på papret! Ska skicka in intyg från fk o läkaren så får vi se om man får månadskostnad! =)
    härligt! vad var akutersättningen för något?
Svar på tråden Allergitråden