Allergitråden
Hej, jag kikat på er sida ett tag för att ta del av symptom, tips och dylikt.
Jag är mamma till en 7 årig kille som just nu ligger för utredning av eventuell födoämnesallergi.
Jag kände redan när han var nyfödd att något var lurigt men blev hela tiden tillsagd att jag var nojjig. Isak hade mycket magknip och gasig, skrek och höll mig vaken nätterna i enda och spydde kaskadspyor i mängder efter amning. Men jag litade på BVC.
Detta har resulterat i att jag har en liten fisig gosse, smal som en sticka och med en svullen gubbmage. Han kan aldrig torka sig själv när han har bajsat eftersom han är konstant lös i magen, sista månaderna har han även börjat att bajsa ner sig dagligen och haft väldiga magsmärtor.
Av alla mina 3 pojkar är han den ende som är så liten och tunn och hans 3 år yngre bror väger mer och är på väg om honom i längd, de har nu även samma klädstorlek. Jag pratade med läkare på BVC för lite mer än ett år sedan och enligt dem är barn olika och de trodde inte att det var någon allergi.
Vi har allergi för mjölkprotein i släkten, och fick rådet att sluta med mjölk fram tills vi ska till läkaren.
Idag 4 dagar utan mjölk bajsade isak en LÅÅÅÅÅNG fast kabel och han var så stolt samt att jag inte tycker magen är så stor längre.
Känner mig som en värdelös mamma, tänk om min pojk varit allergisk i alla dessa år....
Hur tycker ni att symptomen låter?
MVH Sarah