Tibell skrev 2011-10-25 21:58:12 följande:
På Torsdag ska vi till läkaren med Tilde. Ni som följts åt ett tag har sett bilder på hennes svullna mage. Så nu vill läkaren utreda henne för fler allergier. Tänkte att jag ska skriva ut de bilder jag visat er. En bild på morgonen och en på kvällen ! Eller är det lite för ambitiöst ?
Hon mår vad vi vet inte jätte dåligt av magen. Men vi har problem med hennes enorma gnällighet. Det har gått så långt att det tär på både mig och gubben :/
Sen kan hon INTE sitta still. Är helt omöjligt att ens läsa för henne eller försöka få henne att sitta vid matbordet, för hon är som en studsboll..
Dessutom har vi länge misstänkt att hon inte tål nötter då hon haft reaktion mot saker som kan ha innehållit nötter. Men vi vet inget säkert.
Igår lyckades hon sno åt sig en kaka som kunde innehålla spår av nötter såg jag senare. Tänkte inte mer på det men hörde henne harkla lite. Sen kom hon och gnällde att hon hade jätte ont i halsen och höll sig för halsen hela tiden :/
Efter ett tag släppte det och sen har hon inte sagt något mer. Frågar ett par gånger men hon säger att det inte gör ont mer.
Och då ska ni veta att hon inte klagar över smärta i onödan. Hon har till och med haft halsfluss utan att ha nämnt någon smärta
Vad tror ni, kan halsontet vara en reaktion ? Att det kanske kändes obehagligt och kliade ?
Eller så var det inget och hon tål nötter :)
Ska se om läkaren kan tänka sig kolla för nötter när vi ändå tar massa blod..
Jag har inte alls varit med här innan, men reagerade på när du pratade om att hon inte mår bra psykiskt heller - vilket har varit ett stort symtom på vår dotter som nu gör celiaki-utredning. Hon kan aldrig sitta/ligga still. Slutade sova på dagarna innan hon var 1 och vi har många gånger bara suttit och iakttagit henne helt slut själva medan hon håller på i hundra knyck - hon är mkt bättre när hon inte har ätit... Har ni gjort celiakiutredning?