Inlägg från: Millis 27 |Visa alla inlägg
  • Millis 27

Allergitråden

Jkpg Deluxe:  jag jobbar med mat, bla med specialkoster och har precis varit på en utbildning om detta. 

Fick då höra att barn i förskoleålder i princip inte kan vara laktosintoleranta, däremot kan det vara mjölkallergi.

Och när jag nu läste i mina papper så står det att hud symtom och mag-tarm symtom kan vara tecken på mjölkprotein allergi. 

Kanske kan vara värt att kolla upp? Så att din lilla kille inte ska behöva må dåligt.  

• Millis 27

Kanske även kan vara värt att kolla om det är celiaki = glutenintolerans, om det inte redan är gjort. 

Hoppas det löser sig, lycka till 

• Millis 27
    LokesMammi skrev 2013-09-01 21:54:53 följande:

När vi prata allergi på min sons förskola sa dom att många av barnen där är mjölk eller laktos intoleranta så dom har inte mjölk i maten, utan havre mjölk/grädde.........
    Använder dom det till all mat? Även till dom som inte är laktosintoleranta eller -mjölk?

Det är ju egentligen bara dom som är -mjölk som behöver sån kost. Till dom laktosintoleranta kan man ju använda laktosfria produkter.

Och dom som inte har nån allergi eller intolerans tycker jag ska få "vanlig" mat . 
Svar på tråden Allergitråden