• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • Kavat
    trållmor skrev 2010-05-13 19:21:18 följande:
    Åhh, vad ni är goa Tyvärr är det ju vanliga, första sorten, Neocate vi har till Neelah... Men jag gråter, igen, för jag kollade mailen nu och dietisten hade mailat mig och läkaren hade sagt nej till att skriva ut på livsmedelshänvisning till Timon Jag mailade tillbaka och talade om precis vad jag tyckte, och det blev inte nådigt, men det lär väl ändå inte hända någonting.... så vi kämpar väl på när vi kommer upp istället... så mycket för att få en nedförsbacke någon gång...
    VA!!?!? {#lang_emotions_demon} Av vilken anledning då?
  • trållmor
    Kavat skrev 2010-05-13 19:23:27 följande:
    VA!!?!? Av vilken anledning då?
    Säg det... Jag har ingen aning!!!
    Mattis -06, Aliina & Timon -07, Neelah 3/12 -09
  • Cs mamma

Mama Law: Som här då... fick mitt uttag i förra veckan så jag har lätt men tillfällig översvämning

• Kavat
    trållmor skrev 2010-05-13 19:25:36 följande:
    Säg det... Jag har ingen aning!!!
    Du kan väl svara på inbox eller ringa? KRAM!
  • Mama Law
    Angel Gbg skrev 2010-05-13 19:27:12 följande:
    Mama Law: Som här då... fick mitt uttag i förra veckan så jag har lätt men tillfällig översvämning
    Ja det är tur att man bara betalar 120/uttag då man ser slutnotan på 16000 för ett uttag.... men va gör man inte för att dom ska få i sig näringen de behöver. W är ju 5 år nu och trodde ju verkligen inte att han skulle äta så länge men det blir nog flera år än för han är inte mogen för att ta bort flaskan då får vi ännu värre helvete.
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Cs mamma

MamaLaw: Jo jag håller med fullt ut, dom små ligger lite back på skattekontot men det är nog helt klart den billigaste behandlingen. C är yngre men inte här heller i närheten av att sluta med flaskan, hon äter mer varierat än W men det räcker inte på långa vägar... speciellt inte om det kommer en bakterie eller något i vår väg

• 2små2stora

Här kör vi också på med advance. Fast vi klarar oss med 1/2 påse per dag.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mummy40
    mummy40 skrev 2010-05-05 18:36:34 följande:
    hej. Hoppas ingen tar illa upp nu, men jag behöver skriva av mig lite,då jag inte har nån att prata med. Igår  hade jag tid för Nupp,då jag skulle varit i v 12, hade efter det-om allt hade varit bra -tänkt att skriva o berätta detta här i tråden ,det är ju en liten babyboom här inne....Gjorde Vul i v 7 och hjärtat slog då,men någon v senare började  jag få en känsla  av att något inte stämde längre.och rätt hade jag .Har alltså varit dött i minst tre veckor. ska t läkaren på fr, för ytterligare koll,faan det kännns inte som vi behövde detta också. Kan detta ha att göra med min extremt ensidiga kosthållning pga amningen  och ett sänkt allmäntillstånd efter vårt kämpiga första år med sonen samt att jag hade allldeles förhögt tsh-22 när graviditeten bekräftades? nu skall man vänta på att det startar eller? Vill skrapas,men Bm pratade om att jag skulle blöda ut m tabletter, vilket skrämmer mig..-
    Här är jag igen.....lätt chockad går jag runt här nu och bara väntar tills tisdag då jag ska skrapas på Östra. Förra fredagen fick jag tabletter för att få ut allt hemma, vilket jag också trodde jag fick, men vid Vul i onsdags hade inget hänt, och dessutom: nu såg läkaren TVÅ embryon som hänger ihop!!!hur han kan ha missat detta innan är en gåta... Allt känns helt galet...
  • Kavat
    mummy40 skrev 2010-05-14 13:15:56 följande:
    Här är jag igen.....lätt chockad går jag runt här nu och bara väntar tills tisdag då jag ska skrapas på Östra. Förra fredagen fick jag tabletter för att få ut allt hemma, vilket jag också trodde jag fick, men vid Vul i onsdags hade inget hänt, och dessutom: nu såg läkaren TVÅ embryon som hänger ihop!!!hur han kan ha missat detta innan är en gåta... Allt känns helt galet...
    Nej, men hur har det gått till att de missat ett foster!? Och vänta så länge... {#lang_emotions_heart} Kram!!!
  • EL I
    mummy40 skrev 2010-05-14 13:15:56 följande:
    usch usch stackare där!!!!!!!1 vet inte vad jag ska säga mer än att jag tänker på dig! måste vara hemskt jobbigt speciellt när de nu gjort sån tokmiss
Svar på tråden Allergitråden