Allergitråden
Sådär då har jag påbörjat ett eget lapptest med vetemjöl på sonen! Ska bli spännande att ta av den om ett par dygn och sen se om det blir någon reaktion eller inte!
Väldigt mycket bra råd och tips man får i denna tråden
Sådär då har jag påbörjat ett eget lapptest med vetemjöl på sonen! Ska bli spännande att ta av den om ett par dygn och sen se om det blir någon reaktion eller inte!
Väldigt mycket bra råd och tips man får i denna tråden
Usch å fy! Det luktar döda djur av lillemans bajs! Vet inte riktigt vad han fått i sig. Har varit lite lös i magen i en vecka ca. Trodde att det var tänder på gång men idag har han hittils bajsat 7 gånger och det stinker så jag tror jag tuppar av! Dessutom är det löst, grynigt och slemmigt om vartannat. Så var han i alla fall inte av de 3 första tänderna. Lite likt detta var det när vi provocerade för mjölk för några veckor sedan.
Han är även ettrigt röd i ansiktet (kinder och haka), gnällig mest hela tiden och sover superdåligt. Vakna och skrek säkert 10 gånger igår kväll. Sen var vaken och ledsen under 1,5 timme i natt, sov en stund och tyckte sen att det var dags att stiga upp vid 5.30. Varken alvedon eller välling har hjälpt under natten. Undrar vad det kan bero på...
Sonen reagerar med rodnad hud och eksem när han har haft apotekets plåster på sig. Det är sjäva klistret som ger reaktionen och 4 dagar efter att plåstret tagits bort är det fortfarande lika synligt var plåstret har suttit.
Det som jag reagerade på är att häftmassan i detta plåster är "transparent hypoallergenisk polyacrylat" och trodde därför inte att det skulle ge en reaktion, men uppenbarligen kunde det det ändå. Men vad är egentligen detta för ämne? Det är inte detsamma som latex väl?