Jkpg Deluxe skrev 2013-05-17 22:24:34 följande:
Apelsinhud? Men när jag googlar det så visas typ bara kvinnor med celluliter?!

haha, jasså? nej apelsinhuden känns knottrig och torr.
rätt komiskt att det kommer upp bilder på celluliter
Rosdraken skrev 2013-05-23 14:21:17 följande:
Lisa hade rs i januari och har sen dess varit JÄTTE rosslig så varit många många turer till div ställen vc och barnmot osv
de har inhalerat henne med ganska kortvarig effekt men varit väldigt osäkra på om det varit rossel pga av rs eller astma trots att jag + en dotter till har astma så jag har frågat flera gånger om det kunde vara astma men näää då.
Men nu har hon rosslat i snart 5 månader och orkar leka och va glad om hon sitter ner men att stå upp eller orka försöka lära sig krypa = massa rossel direkt så det kommer och går hela tiden varje dag just nu
i påskas var vi in och hon fick inhalera flera gånger men det var inte astma, SAMMA läkare som rätt bryskt tillrätta visade oss i påskas sa idag att det ju var ett klart fall av astma och skrev ut inhalator + 2 olika mediciner.
blir så trött på att behöva kämpa jämt jämt för att få hjälp! dessutom gick han på om hennes vete allergi för det var ju super ovanligt, men både en läkare och dietist har ställt den diagnosen även om vi ska provocera henne igen nu så blev hon tidigare dålig av bara väldigt små mängder vete.
min dotter hade ett förmodat RS virus och har rosslat sedan dess. hon hostar hela tiden.
jag har hört att "det kan bero på den mjölkfria ersättningen, många upplever att deras barn hostar mkt på den". men nja...? jag har hört att astma är vanligt efter RS.
ibland blir man galen på vården

hoppas hon mår bättre snart!