Kavat skrev 2011-02-15 20:17:30 följande:
Fast här blir jag VÄLDIGT tveksam till läkaren. Vad beror förstoppningen och matvägran på anser läkaren då? Och sen när är RAST och pricktest= FACIT?
Ser du på de som håller till här i trådarna så är det nog vanligare att det inte visar på tester än att allergierna visar sig på tester.
Min son är enligt RAST och pricktestet som togs när han var 7 månader inte ens allergisk mot vete. Han reagerar på ytterst små mängder som inte ens är mätbara.... Och det vet vi endast pga att vi har uteslutit det ur kosten och sedan sett hur han reagerar när han fått i sig saker av t.ex misstag... Sen visade det senare på patch på honom, men det är inte alla det gör det heller. Man måste gå på symptom och inte på ett blodprov!!!
Usch nu vet jag varken ut eller in
Läkaren menar på att han har genomgått alla möjliga undersökningar av tarmen. Senast var det en väldigt eftertraktad kirurg...
Hon anser mjölkallergi, att vi nu inte behöver ge lavemang ser hon som ett framsteg.
I höstas hade han nätter, när han vaknade och skrek av smärta. Var kraftigt förstoppad vid några tillfällen.
Nästa möte med läkaren är i april.
Sen pratar hon om oförklarlig förstoppning.
Sonen går upp i vikt och växer, hon menar på att han borde inte göra det om han utsätts för något han inte tåler.
Mat, han äter få livsmedel, men ok av dessa. Läkaren säger att det är inte konstigt att han uteslutit och nu inte vill prova, han har insett sambandet mellan mat och ont. Äter bara det han är säker på.
Men jag tycker att det i sig är inte bra, leder till fobi för mat.
Vi har hela tiden fått instruktion att ge det han gillar, räcker att han utmanas på förskolan, och han måste äta ett lagat mål om dagen.
Men sen tycker jag och min man att det är märkligt att han inte kan minska dosen av Movicol.
Vi är inte i närheten av era bekymmer, ändå känner jag mig helt slut i huvudet.