Kavat skrev 2011-06-21 19:56:35 följande:
Hur går det?
Håller med Mithrandil i hennes resonemang ovan.

Alltså att tål han inte vete så är det inte så konstigt om inte havre funkar och vice versa.
Blev inget mer, var äckligt bajs på morgonen och sen en på kvällen men inga mer "söta" pruttar och han verkar vara ok. Lite äckelvarning men nu när han går på potta så blir det lite lättare att ha koll på hur mycket och konsistens när han inte hinner sitta på det ;)
Så jag avvaktar så provar vi en gång till, då han inte får äta något annat än det vi är superövertygade om funkar innan så blir det samma resultat så har vi ju provat nyligen och flera gånger. Med tanke på att dietisten är så knasigt på sjukhuset så vill jag ha provat havre så vi kan säga hur det gått.
Jag tycker i alla fall att det går riktigt bra att köra på utan allt-maten, lättare än jag befarade ändå, även om det säkert blir värre när han blir större, men nu känns det ok att hålla den nivån och lägga till saker. Idag fick han äta lite mer korv som han verkar älska. Det har han ätit förut så vi vet att den funkar men att kunna ha en sak till känns underbart. :)