Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Grattis till bebisen.
    Vi upptäckte sonens allergier, eller rättare sagt JAG upptäckte sonens allergier pga torr fnasig hud, plitor som blev röda utslag. BVC upptäckte allergin när han inte gick upp i vikt som man ska och röda utslag i ansiktet. Reagerade mest när han var 4mån.
    Skaffa en annan man, ja det är jättelätt. "jag gör slut med dig för jag vill att nästa unge inte ska få allergier. jag vill ha en kille om är allergifri". hallå????

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2012-11-27 13:41:26 följande:
    Äter hon annan mat så ska de inte behöva "välling" efter 1år. Här skriver de helst inte ut mjölkfri ersättning när de fyllt 1 år. 
    Min fick ersättning efter 1års åldern, pga att kunna göra gröt o välling.
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2012-11-27 14:15:21 följande:
    Min 2åring får nutramigen utskrivet då han inte tål någon välling som finns i butikerna. Han reagerar inte på majs men ägg, mjölk och alla sädesslag samt att han har svårt att gå upp i vikt.
    Låter som mitt barn! =)
  • LokesMammi

Fick idag tillbaka svar på alla prover som tagits på sonen i november.
    * Svettestet visade normala värden
    *Leverprovet var normalt
    * Avföringsprovet för pankreas-funktionen var normalt.
    MEN! blodprovet för antikroppar mot potatis visar att han har måttligt förhöjda antikroppar!

Det var det jag förstod. Han som älskar potatis! Typiskt!
    Ska på onsdag prata med allergi mottagningen för o boka teletid med hans läkare o diskuttera allergin!
    Han får inge utslag av potatis, möjligen böjvecksexsem. Men avföringen blir konstig...........

• LokesMammi
    Tibell skrev 2012-12-10 22:02:30 följande:
    Lokesmammi : hur pass höga värden hade han ?
    Vet inte. Står inte. Står bara måttligt förhöjda!
  • LokesMammi
    Tibell skrev 2012-12-10 22:12:49 följande:
    Okej... borde ju stått vad de visade.
    Ring imorgon och hör vad det visade.
    Bella har tex förhöjda på mandel och hasselnöt men har ätit det utan reaktion...
    Tycker också det. Har en tid med barnmottagningen på ons. Ska boka tel tid till läkaren då.
  • LokesMammi

Pratade nu med sonens läkare om hans potatisallergi! Så små värden, men kan ändå vara orsaken till att han inte går upp i vikt!
    Ska till bvc den 15/1 för vägning o mätning. Ska efter det undvika potatis i 3-4v och sen väga på bvc igen och sen träffa läkaren. Nu till frågan, läkaren sa att potatisstärkelse går bra. Det är inget protein, det är kolhydrat. Men ska undvika potatis o potatisfibrer.

• LokesMammi
    Tibell skrev 2012-12-27 16:51:43 följande:
    Vad hade han för värde ??

Hoppas verkligen han börjar öka i vikt snart..är så sjukt frustrerande när de ökar dåligt. Vi har problem med våran lilla 6 månaders och hennes tillväxt också
    Jag frågade inte, men hon sa att det var väldigt låga, hon visste inte om det var väsentligt för allergi. Men har han allergi mot potatis så kanske tarmarna inte mår bra (eller vad hon sa) och det kan vara det som gör att han inte går upp i vikt. Därför ska vi testa i 3-4v potatisfritt mellan två vägningar.
    Ja, vore trevligt. Inte många 2åringar som väger 10kg.........

Men fick ingen svar på min fråga! Glad Är det ingen som vet? Ska ringa dietisten nästa år tänkte jag!
  • LokesMammi

Vi har 1/4 vårdbidrag på Loke. Men tror det mest var på salvan som vi smörjer hela tiden.......

• LokesMammi
    Mandelskorpan skrev 2013-01-04 08:59:10 följande:
    En fråga till er i tråden som har barn som inte tål mjölk & soja:

tål de FRUKTKÄRNMJÖL från Johannesbröd (E410)?

min son tål inte mjölk o soja bl.a. men inte tänkt på det. Har faktiskt inge koll på e numrena........
Svar på tråden Allergitråden