Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

2små2stora skrev 2013-02-13 19:22:20 följande:
    Vi ger puffad quinoa och puffat bovete till frukost

vad ä det? kanske kan testa.

får ta o koka kräm snart....... 
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    längtan 80 skrev 2013-02-13 21:07:11 följande:
    här har vi börjat med bovetegröt, polentagröt, hirsgröt--- med fruktbitar och eller sylt

bovetegröt testade jag förut o polentagröt ratar han tyvärr!

hirsgröt? kanske ska testa det. inte gjort det förut! 
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2013-02-13 21:36:08 följande:
    Ja det är bovete och agavesirap. 

W äter den med soygurt men J med havredryck. Man ger de precis som alla andra flingor. De påminner lite om kalaspuffar då de är lite söta

Ok. Kanske inte så jättemättande frukost?! Vi ger ju honom risyoghurt nu som vi gör på minutris och rismjölk med frysa bär som han älskar. o det är mättande o bra start på dagen. t.o.m. sonens dagis gör den yoghurten som han äter till frukost o mellis.......
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2013-02-14 11:41:03 följande:
    Spökplumpen: Vi köper dem på hälsokosten.

Lokesmammi: W äter de med soygurt och sedan en smörgås till

Han tål inte soja. Det är rismjölk som gäller!!
  • LokesMammi

Idag var vi på BVC o vägde och mätte!
    15/1 var han 10.6kg tung o 81cm kort. 14/2 ä han 10.5kg tung o 82cm kort! *suck* Trots utan potatis. Men nu har han varit sjuk och inte ätit på 2 veckor.

Träffade barnläkaren efteråt. Vi ska fortsätta ge potatis. Han har ingen allergi mot det. Väga på bvc om 3 månader igen o träffa henne om 6månader.   

• LokesMammi
    spökplumpen skrev 2013-02-14 15:12:06 följande:
    På väg hem från dagis tittade jag in på Coop för att se om det fanns något där som de kunde äta. Köpte en burk laktosfri turkisk yoghurt med vääääldigt lite hopp om att de ens skulle smaka den. De hade även puffat quinoa, men med spår av massa olika saker som de inte tål, och lite andra saker som även de gick bort av samma anledning. Men yoghurten fick iaf följa med hem. Väl hemma erbjöd jag dem en liten knivudd att smaka, store sa nej och då ville inte lillebror heller smaka. Men han tänkte om och ville sen prova oh sen ville han ha mer!! Så han fick en skål med yoghurt med kokos på. När storebror såg att han åt med god aptit ville även han smaka på yoghurten med kokos och se på faan, även han gillade det! Lycka! Nu gäller det bara att den lilles mage tål den ganska drastiskt ökade mängden laktosfria produkter. Men som sagt, lycka!

Jättebra. Glad jag blir. Kan man äta laktosfritt så blir marknaden mkt större! =)
  • LokesMammi

Kokade kräm idag till sonen på hallon. Hällde på rismjölk när den låg på tallriken. Blir inte lika mkt mjölk som när man kokar yoghurten!

• LokesMammi
    spökplumpen skrev 2013-02-16 18:34:19 följande:

Tål han inte kokosmjölk heller? Finns ju även kokosvatten (fast det är helt vansinnigt dyrt) som man kan använda. Godare än vanligt vatten eftersom det har lite smak och sen har det även lite nyttigheter antar jag som vanligt vatten inte har.

Jo det gör han, men han gillar inte kokos. Försökte göra risifrutti med kokosmjölk o det gick inte hem alls.
  • LokesMammi

Nån som vet vad som kan göra magen svullen när man inte tål vete, havre, råg, korn, mjölk, ägg o soja?

Svar på tråden Allergitråden