Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Min son som är 2år och 2mån väger 10.1kg o är 82cm kort!
    Är man 2år och inte orkar busa och leka så är det ngt som inte stämmer! Prata med eran barnläkare!
    Enligt mig! =)  

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Det där med kalas har jag inte ens tänkt på! Fy!
    Minns inte hur mamma gjorde med mig, om jag fick gå på barnkalas. Jag var på fika med släkten och hade då min kakburk med mig! Men annat minns jag inte. Svårt detta! Får ta det då det kommer! Man får prata med föräldern om vad den tycker. Jobbigt för ansvariga föräldrar o hålla koll så inget "fel" händer! :/ 

• LokesMammi

Sitter och läser i den nya Allergia tidningen och kommer in på pollen sidan. Där står det att björkpollen allergiker kan vara känsliga mot tex äpplen, morötter, potatis, nötter och mandel. Min son är björkallergiker o jag med. Jag klarar av ämnena, men hur vet jag om han inte klarar av nån av dom. Står att vanligaste symptomen ä klåda i munnen, svullnad i halsen, svullna läppar och blåsor i munnen.
    Min son kan inte prata, hur vet jag att han reagerar? Är det nån som vet? Som själv reagerar eller som har barn som brukar reagera.......... 

• LokesMammi
    shine skrev 2013-03-22 23:44:46 följande:
    Om en vecka ska jag ha kalas för min 2-åring som är mjölkprotein-, soja-,ägg-, och veteallergiker. Någon som har några bra recepttips på tårtor eller andra bakverk? Tidigare kunde vi köra havregrädde men sedan han blev konstaterad veteallergiker så går det inte längre. Vad har ni i stället för grädde?

Min son har samma allergier. Jag gjorde hans tårta på hans sockerkaksrecept. Jag hade ingen grädde. Gjorde en minisockerkakatårta och en nalletårta! Med fyllning emellan! =)
  • LokesMammi

2små2stora skrev 2013-03-22 14:46:17 följande:
    När min lilla får klåda i munnen blir har ledsen och stoppar in händerna i munnen. 

essamino skrev 2013-03-26 12:46:04 följande:

Min son började harkla sig som att nåt hade fastnat i halsen och så fick han utslag på läpparna.

Ok. Tack. Får hålla ett öga på honom sen när björk blommar. Jag känner inte av korsreaktioer, men han kanske gör det.....
  • LokesMammi

Min son har inte haft blod i avföringen. Det är jag glad över!

Är det nån som har ban om kliar sig jätte mkt! Min son har kliat sig sen han var spädbarn. Fick ha strumpor på hans händer på nätterna. Tänkte på hans kläder. Bodys är en utmärkt uppfinning, men snart tar bodysar slut ju högre upp man kommer i storlekar. Ska nu snart in i stl 86. Vill inte sluta med bodysar, för då kommer han inte åt o klia sig! *morr*

• LokesMammi
    Färgen skrev 2013-04-07 22:18:20 följande:
    Lokes: min dotter kliar massor, men hon har kvalsterallergi så det beror nog på det. Vi hade pyjamas med fot läääänge just för att hon inte skulle komma åt att klia.

Ja, det vill vi också ha, men det finns inte gott om dom i stora storlekar. Med fot o inge dragkedja eller knappar fram. Vore bra om man kunde sy! =)
  • LokesMammi
    Färgen skrev 2013-04-08 06:58:03 följande:
    Lokes: vet du vad kliandes beror på, för sen vi fick kvalsterskydd så har hennes kliande nästan slutat, nu börjar det bara om hon sover i någon annan säng än sin egen eller om hon har någon infektion i kroppen ( då reagerar hon på något annat än kvalster oxå).

Det är inte bara på natten han kliar sig. Han har inga "kvalsterutslag" så han har ingen kvalster allergi. Han har kliat sig sen "begynnelsen" så antingen kliar han sig för att det är det han vet. En vana, eller så kliar han sig för att det kliar och han har mera allergi som vi inte vet om! Vi vet inte varför han kliar sig. Det är det som är så jobbigt!
  • LokesMammi
    Färgen skrev 2013-04-08 10:12:41 följande:
    Vet inte riktigt vad du menar med kvalsterutslag, min dotter får bara eksem å hon kliar sig dygnet om även om det är mest koncentrerat till natten. Det låter ju iallafall som han har något han reagerar på, har ni testat byta tvättmedel? Vi kan tex inte använda annat än via sensitiv, inte ens neutal fungerar för då börjar hon klia och sköljmedel är helt uteslutet.

Får man inte röda utslag på kroppen efter man sovit. Han visa inge allergi mot kvalster på pricktest. Han kliar jämt! Vi har haft parfymfritt tvättmedel sen han låg i magen! =)
Svar på tråden Allergitråden