Allergitråden
Även barnens varmkorv?
Hur vet man vad maltodextrin, druvsocker och glukossirapen är gjord av?
Måste man skriva massa mail?
Kan du tipsa om någon buljong som är okej?
Läser och läser i affärerna men alltid är det nåt.
googlar man så står det att de allra flesta klarar druvsocker, maltodextrin och liknande gjord på vete, sen är väl frågan om man tycker det är värt att testa eller inte.
Här har vi tagit bort allt för att barnen ska bli bra, så får vi hellre tillföra det senare.
t0va: eftersom ni äter baskost skulle jag i ditt fall struntat i korven.
Ni kan inte ta med er något eget? Eller om de kan steka nån falukorvsskiva istället?
Vad äter han förresten för falukorv? De flesta innehåller nämnligen också druvsocker.
Ja, det är scans.
Är det den ni använder?
vad jag har förstått så är det väl så att det är få som reagerar. Kavat skrev dessutom igår att lithells korv innehåller druvsocker gjord på majs, så om de köper lithells till honom funkar det ju,
Idag försökte jag ge amanda havre.
Gav henne en liten portion med havregrynsgröt. sempers rena havregryn.
Tycker hon har varit pigg och glad hela dagen, en liten liten uppstötning/spya kom nu på kvällen och hon hade små harpluttar i blöjan innan sängdags, men de var inte stenhårda.
Prova imorn igen eller vad tycker ni?
Amanda fick sin lilla portion med havregrynsgröt i frukost idag igen.
Inga spyor och normal konsistens på avföringen fast det luktade avlopp.
Humöret har varit lite upp och ner men faktiskt ganska så tjurigt, hade lite blåsbildning innanför blöjan men inte som det brukar vara när hon ätit mjölk. Vad säger ni? Fortsätta imorn igen?
Imorse vägrade amanda äta sin havregrynsgröt, tog bara några få skedar.
Lite blåsbildning idag igen men annars tycker jag hon mått bra.
Kan man prova nån annan havreprodukt istället för gröt om hon blivit less?
alexander fick världens diarre och röda prickar i hela munnen och på läpparna och han åt bara lite havreglass.
Havregrynsgröten, grädden och havredrycken vägrade han röra. Min känsla säger mig att det är färdigprovocerat med havre för hans del? Men jag är också en mjäkig mamma. vad tycker ni?
Älsklingen: Gud, så glad jag blir av att läsa detta!! Äntligen! All möda gav tillslut resultat.
Kramar <3