Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Allergitråden

ELI 79 skrev 2011-02-18 14:51:21 följande:
    Fasen jäkla mobil ;)

Han är isf tröttare när han faktiskt sovit en bra natt jämförelsevis när han sovit dåliga nätter, precis som om han då faktiskt har möjlighet att ta igen sig för att han mår bra.

Hon kanske bara var trött?
    Sonen sov ju 20-07 i natt men somnade framför film redan kl 11 igen idag.
    Vet i tusan om hon var trött, hon hade vaknat vid 11 efter att ha sovit strax under en timme och hon åt lunch kl 11.30. Men som du skriver, hon kanske behöver ta igen sig nu när hon inte mått bra under en tid.
    Hon var iaf gladare och piggare på förmiddagen än hon varit på länge och dessutom sov hon underbart bra under natten. ett litet steg fram!
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil

Pust! Då var första dagen utan mjölk avklarad.
    Faktiskt inte direkt "svårt" men däremot så känns det som om alla tankar kretsar kring ev komjölksallergi.
    Är hon glad så funderar man om det verkligen kan visa bra resultat så snabbt, kinkar hon tänker man att det kanske bara är inbillning med komjölksallergin trots allt. Men överlag har jag haft en otroligt trivsam tjej idag. Har knappt behövt bära något alls idag och hon var enbart skrikig i ca 1-2tim på hela dagen.
    Har börjat föra dagbok för att se hur hon sover och äter och hur hon verkar överlag. känns som om det kan vara bra att ta med till läkaren nästa gång vi är där. Imorn tänkte jag börja ge nutramigen och jag hoppas hon äter det.
    Gröt och vällingen har ju gått jättebra så förhoppningsvis är hon inte kräsen.

men angående gröt, ska enagos gröt vara så blaskig som jag får den?

Hoppas alla ni andra har det bra!

• mithrandil

ELI 79: Nej, du har rätt. Nog kan jag inte förvänta mig att allt ska bli bra pang boom redan på första dagen.
    Tålamod är bara inte min grej så det är ju bra att du bromsar upp mig lite. Början på dagen fick mig nog bara att tro att allt var klappat och klart, eller iaf hoppades man på det.

• mithrandil
    Tibell skrev 2011-02-18 19:35:01 följande:
    K kavat: jag fattar :)

Annars är det mesta skit här hemma just nu. Barnen är sjuka heeela tiden och jag ser ingen som helst ljusning på det hela. Stora tösen medicineras för öroninflammation och urinvägsinfektion. Lilla har haft vattkoppor och ögoninflamation samtidigt. Dessutom har bägges astma varit helt kass. Stora är bättre nu men lilla hönan fick vi åka in med idag. Men som vanligt får man en läkare som inte förstår en och vi fick åka hem igen trots överjävlig hosta , syresättning på 92-94% och ansträngd andning. Och då har vi redan använt upp maxdosen av hennes medicin.
    Dessutom har hon "veteprickar" runt munnen så nu undrar vi såklart vad hon lyckats hitta att peta i sig :(
    Förlåt för all orelevant fakta men var tvungen att spy ut allt någonstans. Suck
    Usch och fy! stackars barn!
    Kan ni inte åka in igen så att hon får inhalera något där om hon inte får ta mer av sin egen medicin?
  • mithrandil

älsklingen87: var och kikade i ditt galleri, såg att du hade endel bilder på tjejens mage, är den ett symtom på allergi eller har hon bara sån mage? Min sons mage ser precis likadan ut och är jättespänd till och från.

• mithrandil
    Tibell skrev 2011-02-18 19:50:40 följande:
    Nej hennes mage är ett resultat av en allergisk reaktion på en fingernagel stor bit bulle.
    Så svullen mage kan absolut vara tecken på allergi
    Men oj! en så liten bit? herregud.
    då är det en kraftig allergi hon har alltså?
  • mithrandil
    ELI 79 skrev 2011-02-18 20:27:46 följande:
    har du inte sett bilderna i mitt galleri? Det är också symtom på allergi...och både i min sons fall och i älsklingens dotters fall pga vete...
    min sons mage ser ut som den ska sprängas!
    Hade bara tittat på första sidan, hade missat att du hade fler sidor än 1.
    Precis så ser min sons mage ut, nästan varje dag. men vi har bara trott han är lite tjock om magen.
  • mithrandil
    ELI 79 skrev 2011-02-18 20:42:42 följande:
    Ja så tänkte vi också först eftersom han alltid varit rund. Denna  mage är ju dock väldigt uppblåst och jag som jobbar på en kirurgisk magtarmavdelning ser såna där magar varje dag och det kändes INTE bra att sonen hade sån mage. Så när vi tog bort vete så försvann den magen och den ÄR nu bara "rund".
    Jag har inte tänkt på det nämnvärt förrens nu.
    Min mamma säger att jag också hade lite liknande mage som sonen när jag var i hans ålder så jag har tänkt att det är något ärftligt. men nog har man undrat om den ska vara så spänd, men eftersom han är testad mot gluten och mjölk har jag aldrig tänkt vidare på det.
  • mithrandil
    Mama Law skrev 2011-02-18 23:58:03 följande:
    Har idag pratat med lokaltidningen, artikeln kommer ut på måndag. Samtidigt förbannar jag mig själv som går in och läser vad som kommenteras fortfarande. Jag blir så arg, ledsen och besviken. Måste orka kämpa för min son, men snart vet jag inte om jag orkar kämpa längre. Jag byter gärna med dessa människor som har friska barn så dom får uppleva en vecka i vårt liv för att dom ska fatta.....Gråter
    Jag vet kanske inte vad jag pratar om egentligen men du ska se att det säkert känns annorlunda snart!
    Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara, men fi fixar det!!
Svar på tråden Allergitråden