Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Ah. Menade att fruktkärnmjöl kommer från johannesbrödyrädet vilken är en ärt baljväxt dläkte.

• längtan 80

mojäng: eller så är det allt socker som matar bakterierna i tarmen som inte är ok.

Efter 1 år säger de att man inte behöver välling. Hur liggerh an till vikt och längmässigt?

• längtan 80

var till mojäng.

Det är inte så många länder vad jag förstår som håller på med vällig hit och dit. Det är vi som är van vid det + att det är bekvämt. och att man känner sig lite tryggare med barn som är allergiska. Men vällingen kan också stå i vägen för mer kompletta måltider.

• längtan 80

2må2stora - hur gammal är han. hur ser vikt och längdkurvan ut?
    Vi har kört hårt på risgröt  tidigt då vi inte kunde ge välling. på risdryck för calsium och d vitamin + extra fett i. Sedan är det bra att tänka tex  ett hårdbrö, smör, pålägg ca 40 cal... ett hembakt mjukbröd med samma- 140 cal

hur går det med maten nu tycker du?

• längtan 80

samma vikt som min tös vid den åldern,. men tösen var längre. Får ni bra hjälp på sjukhus med dietist och läkare? här har tösen inte växt på längden under ett halvår, lite stresande. Hon har alltid legat på strecket över mittenstrecket, nu ligger hon strax under mitten.

för oss var det lättare att släppa vällingen, var så jobbigt att hänga fast vid den när så mycket annat fanns att arbeta med. men förstår dig

• längtan 80

här har jag lyckats vända vikten också så den lyfter från ds2. normalkurvan för henne är mitt emellan ds1 och mitten ( vad vi vet för vi har alltid kämpat). förstår med allt strul som har varit men jag vill också ha med mig längden- NU från nov har båda kurvorna sakta dalat, känns inget bra

• längtan 80

Nej men barnet fick gaser som luktade illa, å du såg min möjliga förklaring till det. Har sldrig sagt qtt det kan vara alergi mot sockret

Svar på tråden Allergitråden