Jkpg Deluxe skrev 2013-05-03 22:37:41 följande:
Hej i allergitråden! Vår son är snart 3,5 år och har gjort allergiutredning på Allergicentrum i Lkpg men de har inte hittat någon allergi på testerna... Men jag förstår inte vad det i så fall kan bero på att han ofta är alldeles småknottrig på armarna (främst) men även i pannan, på låren, magen osv. och sedan säger han både nu och då att han har ont i magen och hans bajs luktar faktiskt inte "som vanligt" eller hur man nu ska uttrycka det...!
Någon här i tråden som har några idéer?! Vi väntar väl på "sista halmstrået" nu då vi tjatat oss till en röntgen av tarmarna...någon som vet vad man genom en röntgen ev. kan visa, som inga allergitester visar??
Precis så där ser mina barn ut också. Men allergicentrum vill få det till att det är helt normalt. Jag som ser effekterna däremot när jag utesluter ämnen ser en tydlig skillnad. När de äter sånt som de inte tål får de knottror och när de bara äter sånt som de tål så försvinner de. De försvinner inte helt, men så pass att man inte ens tänker på det. Det är bara om man går igenom hela kropparna med händerna som man känner att det kan finnas några kvar.
Jag tampas hela tiden med allergicentrum i linköping eftersom de tycker att jag ska ge barnen sånt jag ser att de reagerar på, men eftersom de reagerar så "snällt" så tycker vården att då ska de minsann pinas och lida varje dag. Och i förlängningen även vi, eftersom vi inte heller får sova då när minstingen skriker och gråter sig genom nätterna.
Nu har jag iaf till sist lyckats få intyg att ge till kökspersonalen som lagar mat till förskolorna (de går på olika) men man kan läsa i dem att de i stort tycker att jag är dum i huvudet men att köket ändå ska gå på det jag säger....typ.
Annars har vi för tillfället fått en bakslag. Min 2-årings mage har inte återhämtat sig från magsjukan som han hade för drygt 3 veckor sen. Minns att det tog 9 veckor för min äldsta att få tillbaka normalt bajs efter hans första kräksjuka. Hoppas att det går betydligt snabbare för minstingen för jag är otålig för att testa nya saker. Känner mig inte alls bekväm med att ha honom på dagis och allt vad han utsätts för där, men efter 2 år i kö så vågade jag inte tacka nej när han fick ett erbjudande i mars att börja. (Hade velat ha honom hemma till augusti, då hade vi hunnit testa så mycket mer under helt kontrollerade former.)