Allergitråden
Lindsey: tror hon tänkte på att många glutenfria produkter innehåller- vetestärkelse, soja eller mjölk. Å vips så blir din handlingslista typ 90% kortare på den fronten tyvärr.
Lindsey: tror hon tänkte på att många glutenfria produkter innehåller- vetestärkelse, soja eller mjölk. Å vips så blir din handlingslista typ 90% kortare på den fronten tyvärr.
Avena: finns inget annat för magen tyvärr. Du får ligga steget före helt enkelt. Jag förstår att hon känns som extrem om du jämför med pojken men tro mig, det finns mycket värre tyvärr. Inte för att jag vill föringa på något vis, förstår att det är jättejobbigt. Men vilken läkare- SMÖR!!!! galning.
Häng i, som sagt diagnosen är rätt ny. Det som är tragiska med dessa allergier är att man får lära av sina misstag
Kramar
Lindsey. Apotrket har tyvärr samma varor som du köper ute. Handeln. Det är bara det att vi får det subventionerat,. Du kan satsa på teff, rismjöl, majsmjöl, hirs eller durramjöl ute i handeln... Sedan vet jag inget mer, har inte själva sojaproblemet men mjölj, vetestärkelse, havre bla.
Lindsay, det måste vara speciellt havre, märkt glutenfritt. Sempers har en.
Ränder på tvären, ang grön blöja av aprikoser- kan vara för kraftigt för hennes mage nu kanske? Jag kallar mat vi ger efter kaos för snäll mat. Ibland får vi krångel enbart för att magen måste repa sig, behöver inte vara en " reaktion" fast det ser ut som en. Funderar också på utlandsresa men det lär dröja ett par år. Vad bra att ni skickat remiss, har ni haft dr oå barn eller vårdcentral tidogare? Vårdcentraler inhyser i regel minimal kunskap pm detya trots ayy de verkar veta vad de pratar om.
Äntligen dax- varför inte ge risdryck från carlshamn, halv l / dag ska min tös dricks. Det blir inte så mycket under en dag. Hur gammal är hon?
Greksmurfen, nej inte yoggi osv från apotek.
Vi anv risdrycken som måltidsdryck, i pannkaka, i bröd som vätska, när vi gör gröten grytor mm. Då får man det extra som behövs.
Ja berika välling å gröt genom att sn risdryckrn ist för vatten. Risdrycken smskar sött, hoppas tösen gillar det
ja glutenfria produkter utansoja, vete och mjölk - finns väldigt lite. Kör på tex rismjöl, majsmjöl, teff,guinoa, och liknande. Färdigt mjukbröd finns ej, vet inte med hårda. Svårt med sk glutenfria mjölmixer, finns kanske någon sort.
Oatly är inget alt för veteallergiker. Andra havredrycker vet jag inget om, kan ej anv havre här hemma.