• Yarrow

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Jag hänger med!

BIM i morgon!

Fick ett svagt plus i lördags!

NERVÖS är bara efternamnet!!

• Yarrow
    Jennie1987 skrev 2010-04-06 12:17:00 följande:
    Jag hoppar också in, eftersom jag just nu äter Provera och ska få börja med Pergotime i mitten av april (förhoppningsvis). Det blir första gången för mig, så de är jättebra att man kan läsa härinne och få veta lite :) Kämpa på tjejer!
    Välkommen! Vi är några hårdingar som kämpar i den här tråden! :)
    MiHijo skrev 2010-04-06 15:02:16 följande:
    Åhhh, spännande! Åhh, jag vill med. men nu är det bara att vänta te gubben vill ha igen. Suck....karlar att dom aldrig kan bestämma sig! :(
    Ja, lite för spännande för mina nerver faktiskt.
    Hoppas han tar sitt förnuft till fånga snart då!
  • Yarrow

Bim idag! Ingen mens än.

Graviditetstesten är knäppa. Gjorde ett CB test som visade svagt positivt i ca 30 sekunder och sedan negativt. Testet från testlagret (som visade svagt positivt i lördags) visade negativt.

Blir knäpp på det här!! :P

• Yarrow
    bollanmollan skrev 2010-04-07 15:51:39 följande:
    vad konstigt. jag hoppas du får plus om några dagar .
    Tack, det hoppas jag med såklart! Eller att mensen kommer.. känns rätt meningslöst att vänta bara.. Om det inte funkade denna månaden vill man ju komma i gång och försöka igen!! :)
  • Yarrow

MiHijo- Åh va spännande! Har varit lite frånvarande här på FL några veckor. Blev så nervös för din skulle när jag läste, hoppas det visar plus snart för dig!

Babe- Jag får alltid min mens exakt en vecka efter sista tabletten. Men det är så himla olika från person till person.

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-04-21 15:02:21 följande:
    Åhhh, jag är så nervös, jag blir knäpp på detta. Hur gick det för dig? var du gravid???+
    Jag förstår det!
    Det gick inte så bra för oss tyvärr. Förmodligen hann inte ägget riktigt fästa sig utan kom ut med mensen i stället. Kändes väldigt tråkigt efter at tman fått svaga plus på två olika märken också.
    Nu har jag snart ÄL igen och ni börjar mina ÄL-test att flippa ut också. :(
  • Yarrow
    LillaMy3 skrev 2010-04-22 14:14:17 följande:
    Äl-test funkar inget vidare för mig heller. Två nästan lika starka streck hela tiden. Hoppas det blir ännu starkare när det är äl (det blev så sist som tur var). Bör bli äl nån gång mellan i tisdags och söndag. Om jag inte missat den... Förvirrande. Hade lite ont i magen i tisdags, nu mindre. Men tror ändå inte äl varit.
    Ja, de har ju fungerat för mig de två tidigare gångerna så jag fattar inte varför de börjar flippa nu. Jag hade lite ont i magen i går, den bubblade och hade sig men Ältestet visade inget. Är lite rädd att vi missade det.
    alou skrev 2010-04-22 14:53:30 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Har precis tagit min andra kur Pergotime. Efter den första fick jag ägglossningsflytningar dag 12 och plus på ÄL test dag 13. Är idag på dag 13 men har varken fått plus eller flytningar, hur har det varit för er? Har ni fått ÄL samma dag varje månad med Pergotime eller kan det variera? Kanske ska säga att jag åt Provera förra månaden men fick mens naturligt denna, kan det spela roll?
    Hoppa på bara! :) På min första och andra kul varierade ÄL dagen med flera dagar faktiskt så det är nog inte så ovanligt.
  • Yarrow

alou - Glömde säga.. Att efter första pergokuren har mensen kommit naturligt alla gånger.. Är inne på 3dje pergokuren nu.

• Yarrow

Åh, men visst är det svårt att bara släppa tanken sådär. Tänkte göra desamma. Bara ta det som det kommer men nu sitter man här med ÄL-testerna igen
    *suck och ve*

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-04-26 16:03:30 följande:
    Nu ringde dom ifrån gyn. Jag börjar med pergo på fredag, två tabletter om dagen i fem dagar. Så nu får vi la se hur det blir denna gången.. Nu får vi hålla tummarna för oss allihopa ;)
    Åh dubbelkur alltså, vilken omgång är du inne på nu?
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...