• MiraJ

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Jag har ätit min andra omgång pergotime denna gång dubbel dos.  På måndag har jag tid hos läkaren... hoppas att det visar att det fungerar och att jag kommer få ägglossning...!

• MiraJ

Var på vul i måndags efter min andra kur med pergotime (denna gång dubbel dos) . Mina ägga hade inte växt så det fungerade inte heller denna gång. Har dessutom fått en cysta.

Vet ej vad som kommer hända nu. Jag fick ta fler blodprover. Och nu ska jag vänta på mens och ringa första mensdagen..

Känns så hopplöst! =(

• MiraJ

MiHijo: Låter konstigt det där. Vet ej hur det kan fungera så... Du får nog kolla med din läkare.

Lerumstessan: Jag hade också riktigt lång mens. ca 2 veckor, första veckan mer ljusbrunt sista veckan mer ordentlig mens.

• MiraJ

MiHijo: Jag håller tummarna för dig att din man ändrar sig och att det sex ni hade bidrar till en knodd..  =)  Låter ju konstigt att man kan få ÄL så sent men det är ju bra i alla fall.

lerumstessan: Så du har också fått en cysta... sa din läkare vad man ska göra åt saken? Låter man det vara så länge den inte växer eller hur funkar det?
    Hoppas att du får ÄL!

• MiraJ

Är det någon som vet vad nästa steg kan bli när inte pergotime fungerar? Känner mig jättedeppig då det inte funkat för mig...

• MiraJ

Lerumstessan:
    Ok, min läkare sa ingenting men får väl se vad som händer då.. Låter ju inte speciellt kul det inte...

• MiraJ

Babe: Jag har tagot två omgångar provera. Första omgången fick jag på den 4 tablettdagen! Lite snopet... Andra omgången fick jag 4 dagar efter tablettslut men då hade jag mens i två veckor... första veckan mer ljusbrunt andra veckan mer "riktig" mens. Så det är nog väldigt olika!
    Hoppas att det kommer fungera för dig med pergotime, håller mina tummar!

• MiraJ

MiHijo: Det bör genomföras ett Vul efter varje omgång pergotime... det kan ju hända att det är fler än två ägg som vuxit till sig och då får man inte ha osyddat sex som jag förstår för då är risken stor att det blir fler barn..

• MiraJ

MiHijo:
    Ok.. låter skumt tycker jag. Jag har tagit en enkel kur och en dubbel med pergotime och fått göra vul efter båda. Just för att kolla om det fungerar men också för att se att det inte är för många äggblåsor som växt.. Men ja ja läkarna verkar ju tycka lite olika

Jag pratade med min läkare igår. Han sa att jag låg för högt med något hormon så det kan vara det som gjort att pergotime ej fungerat. Ska in idag och ta blodprov igen, få någon tablett som jag ska ta kl. 23 ikväll och sedan ska jag ta blodprov igen imorgon bitti.... *pust*

• MiraJ

Yarrow: Va konstigt så olika det kan vara... Trodde det var självklart att alla ska göra vul efter pergo men där ser man...
    Själv så skulle jag ärligt talat inte ha något emot att det skulle bli två i alla fall =)  Jag har aldrig eller sällan ägglossning...   =(

• MiraJ

Jag men visst Yarrow =) Två i alla fall så har man syskon klara!
    Trevlig valborg på er!
    Nästa vecka blir det blodprov och tablett... Får se vad dom visar sen..

• MiraJ

Pratade nyss med min läkare. Jag har tagit en enkeldos pergotime och en dubbel. Mina ägg har inte alls växt till sig av det. Fick ta blodprover förra veckan.

Nu sa han att jag ska få ta kortison tabletter och pergotime . Någon som har fått ta kortison? Tyckte att han sa kortison...
    Ska till apoteket imorgon och hämta ut båda medicinerna.

• MiraJ

Det var prednisolon pfizer jag fick.. började med dem idag, 1 ½ tablett.. och imorgon börjar jag med pergotime enkeldos..
    Är det någon som fått ta predisolon?

• MiraJ

Jag var hos min läkare i måndags. En äggblåsa hade vuxit till 12 mm vilket är väldigt lite men det är också första gången som det hänt något överhuvudtaget. Jag ska tillbaks på fredag, hoppas på positiva besked.
    Jag fortsätter med prednisolon varje dag...
    Om det inte har hänt något tills på fredag så ska min läkare skicka remiss till en annan klinik och så kommer det bli sprutor...

• MiraJ

LillaMy: Jag var på dag 14 i måndags. Så nu gav du mig lite mer hopp.. =) Har vad jag vet aldrig haft äl..Känner mig väldigt nervös inför fredag..

• MiraJ

Tack lillamy.. är riktigt nervös inför morgondagen. Föresten vilken dag fick du ägglossning?

• MiraJ

Ok... då hoppas jag att jag kan se fram emot äl då =) ska försöka skriva vad läkaren säger imorgon

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...