Inlägg från: lerumstessan |Visa alla inlägg
  • lerumstessan

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Nu är min pergokur uppäten sedan igår. Känner ingenting och det konstiga är att jag har fortfarande mens......i 10 dagar har det hållit på nu! Nu ska man väl vämta på ÄL??? På tisdag ska jag till gyn och göra VUL för att kolla om det är ÄL på G. Hoppas mensen slutar tills dess.

Någon av er som blött länge efter provera??

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    fröken m skrev 2010-04-11 19:42:11 följande:
    Det är exakt samma för mig, den enda skillnaden är att jag inte ätit Provera. Blöder fortfarande lite och ska på vul på tisdag. Följas åt?
    Absolut, vad spännande! Lycka till till oss då {#lang_emotions_laughing}
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    MiraJ skrev 2010-04-14 13:24:49 följande:
     Lerumstessan: Jag hade också riktigt lång mens. ca 2 veckor, första veckan mer ljusbrunt sista veckan mer ordentlig mens.
    Ja det är så det varit för mig med....blöder fortfarande idag på dag 13!

Var på VUL igår och hon kunde inte se om jag hade några mogna ägg sa hon men däremot så hade jag en 4 cm cysta på höger äggstock...{#lang_emotions_undecided} Ja ja hon sa i alla fall att jag KAN ju få ÄL och jag citerar "ni får gärna vara tillsammans".....ok så det är väl så vi får göra.....{#lang_emotions_smile}
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    MiraJ skrev 2010-04-15 11:39:30 följande:
    lerumstessan: Så du har också fått en cysta... sa din läkare vad man ska göra åt saken? Låter man det vara så länge den inte växer eller hur funkar det? Hoppas att du får ÄL!
    Nej hon sa ingentíng mer än att om jag får ont av den så ska jag åka in akut för då kan den antigen ha spruckit eller så har äggstocken virat sig runt sin egen stjälk....låter inte kul. Jag ska tillbaka för nytt VUL om en månad.

Får väl se om jag får någon ÄL. Vi kör på varannan dag för säkerhets skull.
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Jaha idag var det dags för återbesök hos gyn. Jag har ju fortfarande inte fått mens efter pergotimekuren och är idag på dag 40! På ultraljudet däremot så såg hon en stor blåsa som spruckit så det ser ut som om jag haft ägglossning ändå! Fast jag har inte känt nåt direkt. Så jag fick lämna blodprov för att kolla om jag haft ÄL. Jag skulle nu vänta 2 veckor och sedan ta ett gravtest, är det negativt och jag inte fått mens så blir det en ny hormonkur.....

Skulle inte förvåna mig om jag hade ÄL i helgen. Vi har verkligen myst varannan dag ända sedan mensen försvann förutom just i helgen för W mådde inte bra. Hade det inte varit typiskt om jag hade ÄL just då!!

Ja ja den som lever får se, får väl se hur det ser ut om ytterligare två veckor. 7 månader har vi försökt denna gång, jösses, efter 7 månader förra gången så var jag totalt gråtfärdig och allt kändes hopplöst, denna gång har tiden bara flugit förbi! Kanske för att man har en liten prinsessa redan!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    WmammaW skrev 2010-05-12 12:40:30 följande:
    Hejsan.Jag hoppar in lite diskret här med en fråga. Antar att ni är en del med erfarenhet kring Pergotime behandlingar här.Jag ska göra en lång historia kort ; Har två barn varav det sista är tillverkat efter en pergotime behandling. Nu vill vi ha ett tredje barn och jag var hos gyn och fick utskrivet fört en kur med Primolut-Nor för att starta menstrationen. Fick en blödning med start den 7april började på pergotime den 11april. Tog i fem dagar och sen har tiden gått. jag anser att jag var som mest fertil runt den 21 april. Nu är det ju så att jag skulle väl haft en blödning nu. Men det har jag inte fått. Jag har nu haft 36 dagar mellan mens och det är väl för länge? Jag testade med Preg test den 8 maj men visade inget. Men ingen blödning har kommit. Jag känner mig som vanlig, ingen mensvärk och inga andra symtom föutom en trötthet. Jag undrar vad jag ska göra nu? Jag skulle ju fortsatt på nästa kur Pergotime men det kan jag ju inte göra om jag inte får en mens? Jag får väl ta ett nytt gravtest antar jag, men tycker det är knepigt.Tips/Råd?
    Gå tillbaka till gyn. Jag är på dag 41 och ingen mens i sikte men var på ett VUL igår och då dåg hon att det ser ut som jag haft en sen ÄL i alla fall. Jag skulle vänta 2 veckor, ta ett gravtest och är det då neg så får jag börja om på ny kur. Ring dom och hör tycker jag.
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Här börjar jag med pergokur nr 2 ikväll, mensens 5:e dag idag. Hoppas på bättre lycka denna gång. Kompisar till oss var här med lille Frank 2 mån förut och vad sugen man blev på en liten kotte till! Även fast han skrek! {#lang_emotions_undecided} fast han tystnade i alla fall ibland, det gjorde inte min dotter som hade kolik och gallskrek i snitt 15 tim/dygn. Att man stod ut!! Å så vill man ha en till! Men jag tänker att det vore ju maximal otur att få två kolikbarn på raken.....eller? {#lang_emotions_wink}

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

ja det är allt annat än roligt! Hela den första tiden blir ju liksom förstörd.....

Och ja de säger att det kan gå i arv......

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Ring du och fråga, antingen brukar man få börja på mensdag 3 eller 5. Har aldrig hört någon som ska börja dag 1.

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!

Ska man ha sex varje dag nu då? Eller blir det sämre spermier då? Tänk om man missar om man inte kör varje dag, hur gör ni??

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Jag fick ÄL på dag 19 denna gången och det var tidigt jämfört med andra kurer jag tagit!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Eller sorry ÄL:en kom ju idag  på dag 20, fick utslag på testet igår ju.....tänkte fel

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Jag har plussat idag på BIM-4. Fick SVAGT utslag på testlagrets stickor redan igår kväll och idag på morgonen tog jag ett CB och det kom fram ett fint, blått, brett streck med en gång. Bild finns i mitt galleri! Lillan ska bli storasyster!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Enligt FL:s uträknare så 26 februari!

Men dottern kom 6 veckor för tidigt så man vet ju aldrig!

~¤~Ally 090617~¤~
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...