Inlägg från: Planer för Juni |Visa alla inlägg
  • Planer för Juni

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Min första kur.
    Jag började med provera 29/30 april. Sen på dag 14 var jag in till gyn, inga äggblåsor hade växt nämnvärt. Den största var 8mm. Imorgon dag 21 ska jag tillbaks till gyn och kolla om någon äggblås växt.

Om inte avbryts stimuleringen och jag börjar om med provera och sen en ny kur med pergotime. Förhoppningsvis en dubbelkur.

Har ont i högre äggstock, men det hade jag innan dag 14 också utan resultat. Tror ju att jag har ägglosning trots att det inte är i närheten. Det är dumt att "känna efter" för mycket.

• Planer för Juni

Fick ingen reaktion alls på enkelkur, gjorde två vul på dag 14 + 22. Den högre äggstocken hittade inte läkaren. :(

Fick en ny kur provera och en dubbelkur pergotime. Har ännu inte fått någon mens, så jag ringde in för att tala om att jag inte kommer att hinna göra något vul innan de stänger för semestern. Troligen har jag haft en spontan ägglosning nyss, därför får jag ingen blödning.

Är gravtestet negativt på söndag ska jag börja med en dubbelkur pergotime på måndag. Utan att ha fått en blödning. Allt för att hinna göra ett vul innan de stänger. Fick tid sista fredagen innan de stänger. Kan inte annat än älska den medkänsla personalen har för oss. De gör verkligen det där extra lilla för att hjälpa till.

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...