• Tullemo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Hej alla!

Jättelänge sen jag skrev, jag har helt enkelt inte orkat :( Det har inte gått så bra för oss.. Väntar på mensen nu, så detta blir 6:e försöket och det sista, måste gå ner mer i vikt innan jag kan få mer hjälp.
    Jag ska få äta trippelkur denna gång, men jag tror inte det kommer funka denna gång heller.

Jag väntar på mens nu efter proverakur och jag är på dag 12 efter tablettslut. Jag ska ringa imorrn och dubbelkolla, jag har haft mensvärk i typ 1 veckas tid men ännu inget... Jag blir tokig snart..

Ja humör har jag också, nu när det var ett tag sen pergo så är jag väldigt glad och harmonisk (för det mesta :))

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Tullemo
    Jag fick min mens igår så det tog 13 dagar efter pillerstopp med proveran. Nu ska jag äta trippel, börjar på fredag. Blir spännande att se hur humöret kommer bli :)

Jag har bara fått ägglossning en gång av fem och då missade vi den då jag fått den tidigt så jag håller alla tummar för trippeln!

LillaMy3 skrev 2010-05-02 20:24:46 följande:
    Har du uteslutit grav med ett test? Låter underligt att det tar så lång tid efter provera.... Men ibland tar det ju lång tid... Jobbigt för dig! Hoppas trippel funkar för er!! Fick du inte äl av dubbel?
  • Tullemo

Babe:  Jag har precis varit i samma sits som dig, men jag fick mensen... Efter 13 dagar efter pillerstopp. Jag har också hört att det finns de som fått vänta ända upp till 17 dagar.. Hoppas du får något bra svar från gyn!

Vet inte om jag missat att svara någon, är så många sidor de senasta dagarna att gå igenom :D Har jag missat så fråga igen :)

• Tullemo

Hej alla!

Nu har jag varit hos gyn och det visade sig att jag fått en blåsa på 35 mm, känns ju inte så roligt, jag ville ju ha en mindre så vi kunde försöka få till det! Men nu är det alltså bara att vänta 10 dagar och se ifall det kommer en egen blödning, om inte så ska jag börja äta provera igen och sen får jag köra på ännu en omgång.
    Min gynekolog trodde att det kunde vara från i början på april då jag hade en blåsa på 9 mm som hade växt till sig nu när jag ätit pergo. Jätteknepigt ialla fall, och jag blev superbesviken.

WmammaW: Ring din gynekolog och förklara läget, kan ju vara så att du hade en sen ägglossning och därav blir det en sen blödning, alternativt att du är gravid och låghormonare. Hoppas du får ett bra svar!

• Tullemo

Min gynekolog sa att vi skulle ha sex varje dag, tror det är olika från gynekolog till gynekolog!

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...