• Mimmi86

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Hej hej...

Var hos gyn i Fredags, fick utskrivet en ny preovera kur och pregotime för första gången.

Men nu till min fråga.. Min gyn sa att jag skulle ta första tabletten prego på mensens första dag? men enligt flera forum här så börjar de alla på dag 5 under mensen.. och likaså står det i bipcksedeln... ska jag ringa och fråga?
    Ska inte börja förens till helgen med preoveran.. så har ett tag kvar innan jag får börja..

Är lite nervös då detta är första gången med prego.. Men hoppas på riktig tur! =)

• Mimmi86
    lerumstessan skrev 2010-05-25 11:10:58 följande:
    Ring du och fråga, antingen brukar man få börja på mensdag 3 eller 5. Har aldrig hört någon som ska börja dag 1.
    Hade fått för mig fel.. =)
    Hade skrivit i min lilla bok jag hade med mig att jag skulle ta på 5e blödningsdagen :)

Allt i sin ordning.. hehe..
  • Mimmi86

Hej hej!

Igår åt jag min första tablett av pregotime!! Spännande! visste det kanske inte tar sig, men jag hoppas!

Ätit provera innan dess.

Min fråga är hur sjutton sak jag veta när ÄL inträffar?
    Kan inte ta ÄL stickor pga att de ger utslag hela tiden, pga min PCO....
    Fick en tid 1 juli, men ska iväg utomlands då... ska ringa imorgon! =)

Någon vet när ungefär ÄL sker?
    Då min mens och ÄL funkade av sig själv hade jag nästan exakt 14 dagar efter första mensdagen...

• Mimmi86
    bollanmollan skrev 2010-06-18 09:17:03 följande:
    har du prövat med ältest när du äter pergo? det kan ändra sig då och funka
    kan det? Har en massa ÄL test hemma... kan ju alltid testa... har ju testat lite då och då sen jag fick hem dem och de ger altid svagt streck..
    Surt att vissa drabbas av pco!

Men chansar på ÄL till midsommar! =) Sen åker vi utomlands i 2v... Då kommer nästa fråga ska  man avstå alkohol bara för att man kan ha blivit befruktad eller inte?
    Pratar ju inte om supa skallen i bitar, utan ta ett glas vin till maten.

Men för säkerhetsskull ska vi köra varannan dag efter det att jag tagit sista pregotabletten :)

Ni som kör med pregotime nu, hur ofta sexar ni? varannan dag eller varjedag?

Min sambo har duktiga simmare som tur är! Hoppas man släpper ett ägg nu med prego.
  • Mimmi86
    MiHijo skrev 2010-06-17 23:56:38 följande:
    Mimmi86: Första mensdagen är dag 1 så runt dag 14 har man ÄL.

Idag fick jag min mens, snart börjar man knapra trippelkur på pergotime, hoppas nu det funkar denna gången. Och jag hoppas även att jag får börja äta pergotime på dag tre, ska ringa imorgon och fråga.
    Tack för svaret... chansade på det, men när man sökt runt lite i olika forum har vissa fått ÄL efter sista tabletten alltså på dag 11 och andra mellan 14.-23...
    Att det kan vara så olika ;)

När jag hade egen mens och ÄL så kom den alltid runt dag 14-16 alltså ÄL.
    Men det var ju då kroppen fungerade normalt... blä för PCO! Som sätter käppar i hjulet för oss som verkligen vill ha en liten knodd.... Man får helt enkelt se någon slags positiv mening med att man just själv drabbas... =)
  • Mimmi86

Jo jag är kvar här... Har knaprat klart min prego kur... =)
    Vi kör på varannan dag mys här, allt för att inte missa ÄL! hehe... OM man får det vill säga...

Ni som verkligen fått ÄL med prego... Har ni kännt av det??? Känns det som en normal ÄL, alltså man får ont och så... eller blir vissa "symptom" fria...?

• Mimmi86

Hej hej på er!

Hur har ni det i värmen? =)

Måste få skriva av mgi mina funderingar och se vad ni tror... ska ringa gyn imorgn.

Ätit provera i 14 dagar, på dag 5 i menscykeln började jag ju knapra pregotime och vi har sexat på mellan dag 10- fram tills nu i veckan för att inte missa ÄL... Eftersom min cykel varit 28 dagar på pricken innan.
    Och min ÄL skulle ha inträffat runt midsommar.. 7 dagar senare förra helgen så vaknade jag av en obeskrivlig smärta i livmodern 3 stick/hugg...  under den veckan hade jag molvärk till och från.

Det ända jag känner nu är extremt ömma bröst. Och har utebliven mens... Är på BIM +3, fick neg test den 7/7
    Ska ta ett nytt test imorgon sen ringa gyn och hoppas de har öppet!

Vad tror ni?

Kan tillägga att jag varit utomlands i 14 dagar och därför inte kunnnat ringa gyn tidigare...

• Mimmi86
    Mimmi86 skrev 2010-07-11 22:41:56 följande:
    Hej hej på er!

Hur har ni det i värmen? =)

Måste få skriva av mgi mina funderingar och se vad ni tror... ska ringa gyn imorgn.

Ätit provera i 14 dagar, på dag 5 i menscykeln började jag ju knapra pregotime och vi har sexat på mellan dag 10- fram tills nu i veckan för att inte missa ÄL... Eftersom min cykel varit 28 dagar på pricken innan.
    Och min ÄL skulle ha inträffat runt midsommar.. 7 dagar senare förra helgen så vaknade jag av en obeskrivlig smärta i livmodern 3 stick/hugg...  under den veckan hade jag molvärk till och från.

Det ända jag känner nu är extremt ömma bröst. Och har utebliven mens... Är på BIM +3, fick neg test den 7/7
    Ska ta ett nytt test imorgon sen ringa gyn och hoppas de har öppet!

Vad tror ni?

Kan tillägga att jag varit utomlands i 14 dagar och därför inte kunnnat ringa gyn tidigare...
    kan tillägga att jag har ofta halsbränna! men de kan ju beror på annat med. Och trött ja ni anar inte..! Hehe men de kan ju bero på värmen och på att man varit ute och flygit =)
  • Mimmi86
    Tejj skrev 2010-07-11 23:23:30 följande:
    Ja jag har hört lite om det där..... är pergotime det vanligaste man sätter in? Eller finns det andra alternativ?

Jätte konstigt, har fått några mindre blödningar igår o idag (idag blodklumpar) men mensen är inte beräknad förrän om en vecka.... ÄL har jag ju inte haft (vad jag har märkt) så borde inte blivit gravid o därmed MF om man tänker på klumparna.......kan det vara så att min vanliga mens har hoppat igång efter första kuren med provera? Tar sista tabletten imorrn o inom en vecka så borde mensen vara här.... kan jag få mens då oxå, om jag har der redan nu???

Jag kan bara berätta för hur det var med mig, har ju inte läst hela din historia.

När jag började med provera blödde jag lite innan sista tabletten också. Trodde samma som dig att min egna mens kommit igång men 3e dagen efter sistaq tabletten kom den igång ordentligt innan var det mest en liten liten blödning nästan liknande blodiga flytningar..

Min gyn sa till mig att äter man provera får man mens 1-5 dagar efter olika från person till person, jag får den alltid på 3e dagen efter slut =)

Pregotime är nog vanligast..tror jag... =)

• Mimmi86

testade neg igen...

Kanske hade jag äl på dag 21 istället? och de var de jag kände...

Aja känns så hopplöst, mitt humör är verkligen inte på topp heller... usch hoppas på plus eller att mensen kommer...

Hur går det för er andra som kör med prego eller provera?

Ni som kört med preotime vilket försök kom plusset på? =)

• Mimmi86
    MiHijo skrev 2010-07-12 23:12:25 följande:
    Idag har jag BIM, men vet dock inte om jag haft ngn ÄL ännu, men ingen mens heller så testar om en vecka tänkte jag.
    Håller tummarna för dig att de ska gå vägen =) alltså pluss på stickan..
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...