• bubbel

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

LillaMy3 skrev 2010-04-22 14:14:17 följande:
    Äl-test funkar inget vidare för mig heller. Två nästan lika starka streck hela tiden. Hoppas det blir ännu starkare när det är äl (det blev så sist som tur var). Bör bli äl nån gång mellan i tisdags och söndag. Om jag inte missat den... Förvirrande. Hade lite ont i magen i tisdags, nu mindre. Men tror ändå inte äl varit.
    Prova ett test som är mindre känsligt.
    Jag använde "testlagrets" stickor och då visade det streck hela tiden för de är så känsligt och visade på det lilla hormon man ALLTID har i urinen.
    Så jag gick tillbaka till "storkhjälps" stickor som inte är lika känsliga och med dom visar det bara streck vid ÄL.

Ett tips bara {#lang_emotions_smile}. Lycka till
  • bubbel
    http://www.testlagret.se/product_info.php?cPath=22&products_id=34
    MYCKET HÖG Känslighet

Testlagrets stickor för ägglossningstest har en känslighet på 25 mIU/ml, vilket är en mycket hög känslighet. Det krävs en koncentration på enbart 25 mIU/ml för att teststickan ska ge utslag. En sådan hög känslighet gör det enklare att tidigare upptäcka en förhöjning av LH, vilket ökar chanserna att hitta ätt tid för befruktning.

http://www.storkhjalp.com/lhmenu.asp
    BioNexia LH Urin-Äglossningstest är snabbt och enkelt att använda. Det är ett högkvalitativt test som kan förutsäga en LH-stegring, och därmed när ägglossning sannolikt kommer att ske. BioNexia, när Tysk kvalitet är som bäst!Känslighet 35 mIU/ml urin. CE-märkt.

Jag tycker storkhjälps stickor är lättare att läsa av, men det är ju så klart olika för alla.
  • bubbel

Hej alla!

När i Provera-kuren har ni fått er mens?
    Min gyn sa att mensen skulle komma på dag 2-3 men är nu på dag 6 och än har inget hänt...

• bubbel

Hej alla!
    Nu har jag fått min mens!! Har ätit provera i 10 dgr och på dag 11 kom den.
    Så nu väntar jag på dag 5 då jag ska börja äta pergotime.
    Min gyn sa att ÄL ska komma på dag 21 men jag har läst runt lite att det kan va väldigt olika... När har ni fått ÄL efter en provera-kur?

• bubbel
    bubbel skrev 2010-05-08 08:04:56 följande:
    Hej alla!Nu har jag fått min mens!! Har ätit provera i 10 dgr och på dag 11 kom den.Så nu väntar jag på dag 5 då jag ska börja äta pergotime.Min gyn sa att ÄL ska komma på dag 21 men jag har läst runt lite att det kan va väldigt olika... När har ni fått ÄL efter en provera-kur?
    puffar mitt inlägg lite...
  • bubbel

hej tjejer!
    imorgon ska jag börja med Pergotime. Läste nånstans ett tips om att ta dom innan man går och lägger sig för att inte känna så mycket av dom värsta biverkningarna...

Hur har ni andra gjort?

• bubbel

tack för era svar!
    jag tog ingen tablett imorse, utan ska ta den när jag lägger mig i stället...
    Ska bli spännande, jag har aldrig ätit dom förut...

• bubbel

här är en till som "ska ta det lugnt" och fortsätta med pergotime i lugn o ro...

Suck...
    vill inte ta det lugnt, vill va gravid NU!!

Va på koll förut idag, kollade äggblåsor efter min första pergotime-kur.
    Inget hade hänt... Inga blåsor va mogna..

Så min gyn sa att jag skulle vänta till dag 40, och om inte mensen kommit skulle jag göra ett gravtest.
    Om mensen kommer ska jag fortsätta äta pergo dag 5-9 som tidigare...

Tråkigt!!!!!

• bubbel

tror inte trådarna stänger ner längre... (tror ja...)
    =)

Hur har det varit för er andra som ätit provera och pergotime?
    Jag fick ingen ÄL av första kuren Prov+Pergo, har mensen kommit av sig själv eller har ni fått ätit provera igen?

Min gyn sa att mensen brukar komma av sig själv i någorlunda normal cykel (jag har mycket oregelbunden i vanliga fall)

vad har ni andra för erfarenheter av detta?

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...