• Tejj

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Hoppar in hit jag med =)

Började knapra provera den 2/6.... skulle äta den i 10 dgr.... men redan den 4-6/6 fick jag, vad jag tycker (bilder finns på min sida) ÄL stegring, o nu idag, 9 dgr senare sitter jag här med svaga grav.tecken som ömma bröstvårtor, spänd o "orolig" tjejmage samt halsbränna då o då.... kan jag verkligen redan vara gravid??? Har tagit grav.test, men visar neg. men å andra sidan är det för tidigt för dem att visa annat.... ska testa igen slutet av denna vecka.... hoppas hoppas hoppas....

• Tejj

Känner mig inge gravid längre, de ömma bröstvårtorna har försvunnit, halsbrännan likaså men är ff spänd o konstig i magen... heller ingen mens efter proveratabletterna som jag slutade med för en vecka sen........ får antagligen ett neg.gravtest i helgen, o då blir det till att ringa KK igen för o kolla hur jag ska göra för att få igång mensen, om nu inte provera funkade på mig.......... vet ni hur man gör då? Dubblar dosen? har läst mkt om nåt "pergotime"... vad är det o när sätts det isf in?

Känner mig väldigt nere idag =( 

• Tejj
    LillaMy3 skrev 2010-06-16 21:26:16 följande:
    Hm. Har hört dem mensen inte kommer för förän efter 10 dagar... Men har också hört vissa där den inte kom alls och de var gravida Att det inte funkat alls är inte det vanligaste.

Skall hålla tummar och tår för dig att det blir PLUS i helgen!!!
    Really? Är det verkligen så, att det är sällsynt att mensen inte kommer i hövvetaget? Snäll du är som försöker peppa mig......... det värmer...

Har ff en "orolig" mage..... kanske e mensen som är på väg ändå?!
    Ska vänta med o ringa läkaren tills efter helgen... se om det händer nåt då....

Nattinatti
  • Tejj

Nu kan jag meddela att jag absolut INTE är garvid, utan alla symptom jag har haft senaste dagarna är för att imorse fick jag min MENS!!!!!!!!!!!! Hur sjutton kan man vara så glad över att få sin mens??? Den som man annars aldrig vill ha......... men efter 14v utan mens, så är den mer än välkommen av mig =) Nu är det bara o invänta ÄL o sen sexa mkt me sambon igen ;)

• Tejj
    LillaMy3 skrev 2010-06-17 17:49:42 följande:
    Hurra för mens! Hoppas på äl snart nu då och sen inte mens på länge
    PRECIS Skrattande
  • Tejj

Jag är oxå kvar... dock händer det inte mkt för mig just nu... väntar på ÄL efter min första kur provera... hoppas bara den kommer..... ska börja knapra provera i helgen igen, se om det händer någe då..... hoppas dock det händer innan...... kör med ÄL stickor.....

Förutom den enormt tråkiga väntan hela tiden, så händer det inte så mkt... försöker njuta av sommaren som är, även om jag har en vecka kvar på jobbet innan riktiga semestern.....

• Tejj

Undrar om någon vet....?!

Har ätit en kur provera, fick ÄL bara någon dag efter jag började, dock blev det ingen bebis då då mensen kom ca 1v efter sista pillret.... Nu på lör börjar det bli dags igen att börja knapra Provera (16 dgr efter senaste mensens första dag enligt läkaren) men nu till min fråga...

Tror ni det gör något om jag börja knapra Provera på tors/fre istället för på lör, då jag hoppas att ÄL kommer lika fort denna gång som förra.... sambon är bara hemma under helgerna nu under sin högsäsong, annars är han ute o reser väldigt mkt... vore kul om vi kunde tajma in denna ÄL o sexa på som två vilda kaniner för att försöka få en inneboende hos mig... Någon som vet om det gör något att börja äta provera 1-2dgr tidigare än vad läkaren har sagt???

• Tejj

Kan man ha mens utan o ha en ÄL emellan?
    Är inne på min andra kur provera, har inte fått nån ÄL mellan ggn, men däremot så gör ÄL stickan utslag bara någon dag efter första pillret, precis som vid första kuren...... vad innebär detta??? Har inga andra känningar på ÄL..... Blir så frustrerad....

• Tejj

Verkar som jag inte heller har nån egen ÄL.... har varit kontakt med många läkare o ska skrivas in för liten "utredning" efter semestern...... känner mig helt tom o lost, vad finns det för hjälp med att få ÄL o hur bra är dom???

• Tejj
    Mimmi86 skrev 2010-07-11 22:43:34 följande:
    kan tillägga att jag har ofta halsbränna! men de kan ju beror på annat med. Och trött ja ni anar inte..! Hehe men de kan ju bero på värmen och på att man varit ute och flygit =)
    Tycker du ska ta ett till test innan du ringer..... håller tummar o tår för att det ger utslag då =)
  • Tejj
    LillaMy3 skrev 2010-07-11 21:41:35 följande:
    Pergotime används ofta för att hjälpa kroppen med horminerna så man får äl. Funkar nog ganska bra för många. Men den lurar kroppen att det inte finns så mkt östrogen (vilket gör att man producerar FSH, vilket i sin tur stimulerar äggblåseväxt) och det kan ibland påverka slemhinnan så den blir lite tunn. Man kollas med VUL under kuren för att se hur kroppen svarar i de allra flesta fall.
    Ja jag har hört lite om det där..... är pergotime det vanligaste man sätter in? Eller finns det andra alternativ?

Jätte konstigt, har fått några mindre blödningar igår o idag (idag blodklumpar) men mensen är inte beräknad förrän om en vecka.... ÄL har jag ju inte haft (vad jag har märkt) så borde inte blivit gravid o därmed MF om man tänker på klumparna.......kan det vara så att min vanliga mens har hoppat igång efter första kuren med provera? Tar sista tabletten imorrn o inom en vecka så borde mensen vara här.... kan jag få mens då oxå, om jag har der redan nu???
  • Tejj
    MiHijo skrev 2010-07-18 16:06:49 följande:
    Hej tjejer!

Som ni vet så sade jag att ag inte fick äta pergotime mer bara för att jag inte fick någon ÄL. Men idag har det gett utslag. Testade inte igår och inte i förgår bara för att jag jobbade natt.
    Men hade lite molande mensvärk igår och även idag. Och idag har det gett utslag. Men brukar ha skitont i magen när själva ägget lossnar så hoppas nu inte jag haft ÄL redan bara. Men tror det kommer imorgon...

Eller vad tror ni? Är ju på dag 32 idag!!!!!!!!!

Kommer en bild med så får ni se. Där är två ÄL test bredvid varandra. Men jag blev chockad bara så tog två på samma urin, har även tagit ett nyss och det är oxå jätte stark.

Helt klart ÄL på G!!!! Sexa på nu, allt vad ni kan!!!
    Lycka till =)
  • Tejj

Fick blödning 6 dgr efter första provera kuren... nu efter andra kuren har jag inte fått mensen än, o idag är det 10 dgr sen det sista pillret... kommer mensen senare eller hade jag nån sorts mens under tiden jag åt sista kuren då jag fick bruna flytningar o en blodklump... vet inte.... det visar sig... ska kontakta KK efter semestern, de måste göra nån utredning på mig, tror inte jag har ÄL nämligen =/
    Men det kan ta tid att få mens efter provera.... annars kontakta KK igen o fråga dem hur du ska göra....

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...