Inlägg från: Champagne77 |Visa alla inlägg
  • Champagne77

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Kikar in o undrar om någon ätit provera och inte fått mens alls? Hur har ni fått göra då -ta en kur till?

MiHijo: solklart positivt - sexa på . Tror inte det är så starkt dagen efter, utan du har nog tagit testet i precis rätt tid och ÄL äger nog rum inom 12-36 timmar .

• Champagne77

Testar igen o ser om det är någon som inte fått mens av provera??? Jag har fått det förut, men nu får jag det inte trots två kurer ................. Jag har hört att en del då fått ta pergo direkt istället - nån som varit med om det? Ska tillbaka till gyn, men det är först i slutet av augusti efter alla semesterar, lång väntan ...

• Champagne77
    LillaMy3 skrev 2010-07-25 20:42:54 följande:
    Antar du kollat med ett gravtest för säkerhetsskull!?!?

Hm. Har alltid fått mens efter provera. Men läst om de som inte fått det. Då har de fått pröva ett annat gestagenprep. Tex primolut. Annars så är det möjligt att starta pergo utan blödning, men kolla med din läkare. Tror det är bättre med en mens innan. Både för att ha något att räkna från, samt att det är bra att ha blödit ut lite slemhinna så man får ny fin i pregocykeln.
    Har både varit hos gyn OCH kollat med gravtest och nej, är tyvärr inte gravid... Jag har ammat till för bara drygt en månad sen, så det är väl slemhinnan som ej hunnit byggas upp, då kanske det inte är lönt att ta pego direkt, för antar att det knappast kan bli nnå graviditet utan en lagom tjock slemhinna... Får se vad som händer efter nästa gynbesök. har pergo hemma och m t p att jag vet jag inte är gravid och att allt ser bra ut för övrigt, så skulle jag kunna ta den, men får se om jag avvaktar istället... Om inte annat så tror jag att pergon skulle få igång mensen för brukar få ÄL av pergo .
  • Champagne77

Nu har jag ätit två proverakurer utan att få mens. Har fått pergo utskrivet också så funderra nu på att ta det... Jag vet att slemhinnan kanske är dålig, men hoppas ju att kanske mensen kommer igång om inte annat. Nån som har gjort så här i denna tråd??

• Champagne77
    Fimpen72 skrev 2010-08-19 12:06:07 följande:
    Kan du inte prova Primolut Nor, det är ju som Provera fast bättre.
    (eller effektivare enligt min gyn)
    Ska till gyn idag o kolla vad de säger .

MiHijo: håller tummarna för att det är en tidigt graviditet och inte missfall eller utomkvedshavandeskap... Kram!
  • Champagne77
    Fimpen72 skrev 2010-08-19 12:06:07 följande:
    Kan du inte prova Primolut Nor, det är ju som Provera fast bättre.
    (eller effektivare enligt min gyn)
    Varit hos gyn o hon sa att jag precis förmodligen haft ÄL. Om jag inte får mens om senast två veckor ska jag ringa så skriver hon ut östrogentabletter för att bygga upp slemhinnan ordentligt . Hoppas så klart slippa det o att mensen kommer, eller hoppas jag ju så klart att jag blivit gravid nu vid ÄL . Men slemhinnan var väldigt tunn, så sannolikheten är i princip noll...
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...