Inlägg från: Fimpen72 |Visa alla inlägg
  • Fimpen72

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Champagne77 skrev 2010-07-29 20:18:29 följande:
    Nu har jag ätit två proverakurer utan att få mens. Har fått pergo utskrivet också så funderra nu på att ta det... Jag vet att slemhinnan kanske är dålig, men hoppas ju att kanske mensen kommer igång om inte annat. Nån som har gjort så här i denna tråd??
    Kan du inte prova Primolut Nor, det är ju som Provera fast bättre.
    (eller effektivare enligt min gyn)
  • Fimpen72
    MiHijo skrev 2010-08-19 11:57:12 följande:
    Ja jag har varit på sjukhuset, men dom såg inget foster, gravtestet visade positivt där med. Och allt tyder på en tidig graviditet men som sagt så såg dom inget foster, fick lämna blodprov och så och ska göra ett till imorgon. Får se ifall det stiger som det gör med en vanlig graviditet, eller om det sjunker för då tyder det på ett missfall. Och om det blir skyhögt på proverna så sitter fostret någon annanstans i kroppen, vad det nu heter vet jag inte.... :S

Så blodprov imorgon igen sen får vi se ifall jag får en ny tid nästa vecka med ett nytt VUL..
    För mig var det bara en tom hinnsäck när jag var på första VUL. Som ett litet runt svart hål i livmodern. En vecka senare fanns det ett 7mm foster där =)
  • Fimpen72
    MiHijo skrev 2010-08-25 07:07:20 följande:
    Får väl uppdatera mig lite här nu när jag ändå orkar.

Varit på akuten för blödningar, men som sagt var så ser dom inget foster. förra fredagen tog jag ett blodprov och det fick jag svar på igår när jag var på gyn, det är ingen vanlig graviditet så jag fick lämna blodprov igår igen sen åkte jag hem. Men fick ondare i magen igår igen och fick en akut tid på gyn fast i en annan stad, ca 3 mil härifrån. där sade dom att hcg provet som jag tog inte hade gått upp alls mkt sen i fredags. så tog som sagt ett nytt igår, ska ta ett till på fredag och sen ett på måndag sen efter det på måndag ska jag göra VUL igen för att se om dom ser ngt mer, och har proverna gått upp lite så får dom leta efter fostret på annan plats och lägga in mig för operation.

Har inte alls stor lust till detta känner jag, mycke med skola och allt annat runt omkring just nu. Jag har verkligen inte tid med detta :S Orolig, kan knappt sova eller ngt...

Men nu får vi se vad som händer fram över......är jag inte inne så mkt så tror jag att ni förstår. men jag uppdaterar så fort jag orkar m.m.
    vad jobbigt det måste kännas. Hoppas du snabbt får klarhet i vad som händer och sker.
    *kram*
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...