• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Funderar lite över trippelkur. Åhh jag vill inte ha tvillingar, men chansen är stor sade läkaren. Men jag vill inte...ska jag ta den och chansa på att jag bara får ett ägg?

kluven...hehe..
    gubben och jag är tillsammans igen...glad men gud nåde hans föräldrar om dem lägger sig i ngt igen.

• MiHijo

okej, vill absolut inte ha tvillingar ;) men det är bara för jag har skolan med. hehe, ja vi får väl se hur det går sen. säger till sen när jag börjar med pergo.
    lång väntan, ska göra ett gravtest på måndag, är jag inte gravid då så börjar jag med provera på kvällen på måndag i tio dagar sen mens en vecka sen pergo. känns så långdraget...men men bara å vänta å se.

nej jag har fått reda på massor nu om gubbens familj. jag blir så arg, ledsen å besviken.
    har nu ställt ett ultimatum......blir så arg!!!!!!!!!!!!!!!! lägger dem inte ner så får det vara slut helt å hållet. jag orkar inte gå å må dåligt pga dem. har annat å tänka på med som snart händer.....eller ja kanske inte förrän efter alla semestrar. men det är sååååå mkt nu. kan tyvärr inte ta det här då det finns dom som snokar på mig.

LillaMy3 skrev 2010-05-22 18:39:43 följande:
    Skulle nog ta chansen på tvillingar mot att man får ett bra ägg!!! Ja hoppas hans föräldrar håller sig i kragen framöver!
  • MiHijo

Nu måste jag kila....plutten här har maginfluensa.

• MiHijo

Idag har jag varit och köpt gravtest, provera och pergotime.
    Nu är det en lååååång väntan på ÄL iaf
    Ska ta ett gravtest imorgonbitti, är jag inte gravid så startar jag faktiskt med provera imorgonbitti i tio dagar. Sen pergo på dag fem i mensen.

• MiHijo
    lerumstessan skrev 2010-05-23 23:12:40 följande:
    Här börjar jag med pergokur nr 2 ikväll, mensens 5:e dag idag. Hoppas på bättre lycka denna gång. Kompisar till oss var här med lille Frank 2 mån förut och vad sugen man blev på en liten kotte till! Även fast han skrek!  fast han tystnade i alla fall ibland, det gjorde inte min dotter som hade kolik och gallskrek i snitt 15 tim/dygn. Att man stod ut!! Å så vill man ha en till! Men jag tänker att det vore ju maximal otur att få två kolikbarn på raken.....eller?
    rikigt jobbigt med kolikbarn, hade en vän som hade det och det enda som hjälpte var att köra bil hela dagarna och nätterna.
    Dom fick turas om och köra hela natten, på dagen jobbade gubben så på dagen fick hon hjälp utav mig. riktigt jobbigt, jag försökte att ta heldagar emellanåt så hon fick sova hela dagarna.

hoppas själv inte på kolikbarn, sambon min var det när han var liten. så risken är la rätt stor. puuuh....
  • MiHijo

Är det nu den 5 juni som tråden stänger???

Här är jag igen, här har det hänt mkt den senaste tiden. jag har varit riktigt dålig å legat på sjukhuset ett längre tag. nu är jag hemma igen! men nu har jag åkt på en rejäl jäkla förkyldning. kan knappt prata.

så ska snart börja med mina provera tänkte jag. får se om jag inte bröjar med dom imorgon kanske. men puuuuh för att ta en massa tabletter å hålla reda på. så jobbigt. men får väl kämpa. en stunden funderar jag på varför ska detta behöva drabba mig att inte kunna få ett barn utan en massa tabletter. och ibland tänker jag bara, orka att äta, snart skiter jag i detta å låter det vara som det är.

det tar så himla mkt på humöret detta. suck!

JAJA, men börjar nog imorgon iaf. men tar det sig inte sen så kommer jag nog skita i detta ett tag.

• MiHijo

första gånge jag åt prover och pergotime så fick jag ingen ÄL förrän på dag 60, men blev inte gravid och d¨å fick jag ju en mens två veckor senare.

nu har jag ätit pergo bara eftersom mensen dök upp, hade BIM den 23 maj, men ingen mens i sikte ännu och denna gången hade jag inte heller haft ÄL i "normal tid" så ska börja med pergotime imorgon hade jag tänkt om jag mår bättre.

för jag orkar inte vänta så länge igen som 60 dagar, eller kanske längre...

nåja, men ska börja med trippelkur denna gången iaf, men ska ringa gyn imorgon och se ifall jag kan börja med pergo på dag tre redan eftersom ÄL kommer så sent.

SUCK! den eviga väntan..

• MiHijo
    lerumstessan skrev 2010-06-05 10:52:47 följande:
    Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!

Ska man ha sex varje dag nu då? Eller blir det sämre spermier då? Tänk om man missar om man inte kör varje dag, hur gör ni??
    Varannan dag har dom sagt så spermierna hinner vila upp sig lite.
    Men visst vill man varje dag :D
    Men varannan rekomenderas av gyn.
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...