Inlägg från: bollanmollan |Visa alla inlägg
  • bollanmollan

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

ja , usch jag hatar att vänta. denna gång ska jag inte testa innan bim, hoppas jag kan hålla mig. går åt så mycket pengar varje månad, 2 pack cb ältest, 3 pkt pergo, och minst 4 gravtest.

• bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-04-26 16:03:30 följande:
    Nu ringde dom ifrån gyn. Jag börjar med pergo på fredag, två tabletter om dagen i fem dagar. Så nu får vi la se hur det blir denna gången.. Nu får vi hålla tummarna för oss allihopa ;)
    Vad bra att du får pergo, hoppas det funkar med dubbeln.
  • bollanmollan
    LillaMy3 skrev 2010-04-27 09:57:36 följande:
    Var hungrig som en varg hela dagen igår. ATTANS! Ger mig ju massa falska förhoppningar.... Jag tror ju inte det funkat nu heller. Vill inte bli besviken, men det blir är jag ju redan. (tar ut besvikelsen lite så i förskott) Går ju bara runt och känner efter  Kan omöjligen känna något redan nu, även om det skulle funkat. (hade äl den 23/4) Kan man bli hungrig av PMS? Har ju typ aldrig egen äl så jag har inte koll. Nu har jag gnällt klart och skall göra något produktivt som att dricka kaffe eller så en stund. Borde nog skaffa mig en bok att läsa också.
    Hehehe s¨där är jag med. Man känner massor med symtom.
    När jag var gravid hade jag inga innan pluset.
    Men varför skulle det inte kunna vara en lite därinne? Det börjar bli vår tur nu .
  • bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-04-27 16:14:12 följande:
    Ni som äter pergotime, när har ni fått eran ÄL. Efter första mensdagen, får ni ÄL på dag 14 ca? Jag tänkte att jag ska börja testa med ÄL test så fort mensen är slut. Den brukar hålla i sig en vecka, så tänkte faktiskt jag ska börja testa redan då bara för å ha riktig koll denna gången, vilket jag inte hade sist då ÄL kom 58 dagar efter provera och pergo. STENKOLL dena gången ska ja banneme ha!! :D
    Min äl kommer olika varje gång.Det kan vara bra att göra vul så du vet vad som gäller för dig. Som denna äl kom på dag 17 eller 18 tror jag så jag började testa dag 14. Då hade jag gjort vul på dag 14.
  • bollanmollan

Är det fler som får dåligt humör efter pergo? Jag har så lite tålamod med saker, känner inte alls igen mig själv för jag är så tålig annars. Usch tycker synd om alla runt mig.

• bollanmollan

Ja , 2 st skulle nog vara ok men inte fler på en gång. Min kompis har tvillingar och hon är alltid helt slut, tex så vaknar dom varje natt ett par gånger men aldrig samtidigt.

• bollanmollan
    LillaMy3 skrev 2010-04-30 09:50:42 följande:
    Ja , du kommer nog ha fullt upp med kalasförberedelser.
    Jag tänkte köpa Avatar idag, vet inte om den är bra men hoppas det.
    Har redan hämtat ut pergo för jag har en sån där depp just nu att jag aldrig kommer få plus.
  • bollanmollan
    Yarrow skrev 2010-04-30 10:23:07 följande:
    Avatar är jättebra! Höll faktiskt på att dö lite inombords när jag såg den på bio. Ville aldrig att filmen skulle ta slut. haha :) Själv sysselsätter jag mig att planera vårat bröllop i Augusti. Det närmar sig med stormsteg och det är fortfarande mycket att göra :)
    ÅHH vad roligt med bröllop, själv har jag en karl som vägrar men jag ska nog få en ring .
    Är den sorglig Avatar? Då kommer jag sitta och böla är super känslig.
  • bollanmollan
    LillaMy3 skrev 2010-04-30 11:38:33 följande:
    Jättegrattis till bröllopet! Så underbart. Bollanmollan. Min sambo är inte så intresserad av giftermål heller. Tror han blir ändå mer motsträvig ju mer jag tjatar Men en dag, när jag minst anar det, så hoppas jag han andrar sig!!
    Hahaha nä min kille säger att det tar längre tid tills han friar om jag tjatar, men jag kan inte låta bli när vi går förbi guldsmeden att titta på alla ringar.
  • bollanmollan
    Margareta08 skrev 2010-04-30 14:07:34 följande:
    Hej tjejer, jag hoppar in här och hoppas att på att ni kan hjälpa mig / ge mig hopp. Kan inte sluta gråta just nu. Jag åt pergo och fick utslag glad gubbe i helgen 23/4 och 24/4 sedan lämnade jag ett blodprov den 25/4. mina värden var välldigt låga, 3 av 30. Idag var jag hos läkaren och då segr hon till mig att enligt proverna så har jag nte haft ägglossning. Hon pratar så otydlig och är jämt stressad och stressar mig också. Nu vill hon att jag ska börja med pergo redan på måndag trots att min mens inte har kommit, sedan säger hon att jag ska börja med provera 7 dagar efter det. Jag fattar ingenting. De kan jag ju inte göra för att då får jag ju mens!???! Jag frågade henne flera gånger och hon sa samma sak : först pergo i fem dagar sedan provera efter 7 dagar. är hon helt galen människan? Hon gjorde ett vanligt gravtest på mig som självklart visade negativt. Då sa hon av men va bra då vet vi att du inte är gravid så du kan börja med pergo igen. Men va fan har hon tänkt jag fick ju utslag i söndas. Ska jag vänta med pergo? ska jag ta provera efter pergo? Togs blodprovet förtidigt? snälla du som kanske vet... tack och kram
    Tycker du ska försöka hitta nån annan som kan hjälpa dig,jag hade världens sämsta gyn innan den jag har nu.Min nya är guld värd.
    Tog dom inte blodprovet lite tidigt?
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...