• Yarrow

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

MiHijo skrev 2010-04-27 16:14:12 följande:
    Ni som äter pergotime, när har ni fått eran ÄL. Efter första mensdagen, får ni ÄL på dag 14 ca? Jag tänkte att jag ska börja testa med ÄL test så fort mensen är slut. Den brukar hålla i sig en vecka, så tänkte faktiskt jag ska börja testa redan då bara för å ha riktig koll denna gången, vilket jag inte hade sist då ÄL kom 58 dagar efter provera och pergo. STENKOLL dena gången ska ja banneme ha!! :D
    Min Äl kommer också olika varje gång. Första gången kom det på dag 18, andra gången på dag 20 tror jag.. och denna gången har jag inte räknat än...
  • Yarrow

MiraJ- Jag har inte heller gjort VUL efter mina omgångar. Men hur är det för dig, har du egen ägglossning och äter pergo för att hjälpa till lite eller har du varit helt ägglossningslös?

• Yarrow

Jag vill ha 3 på en gång så slipper man tänka på det sen. Haha :)

• Yarrow
    MiraJ skrev 2010-04-29 10:53:00 följande:
    Yarrow: Va konstigt så olika det kan vara... Trodde det var självklart att alla ska göra vul efter pergo men där ser man... Själv så skulle jag ärligt talat inte ha något emot att det skulle bli två i alla fall =)  Jag har aldrig eller sällan ägglossning...   =(
    Jag trode inte man behövde det utan det va inte fören jag blev aktiv här på FL som jag upptäckte att en del gjorde VUL efteråt.

Eller hur! :) När man ändå uppenbarligen har så j*vla svårt att bli gravid så är det väl lika bra att köra en bunt barn på en gång så slipper man oroa sig för syskon. Haha
  • Yarrow
    LillaMy3 skrev 2010-04-30 09:13:38 följande:
    Ja två hade varit praktiskt. Sambon skulle gärna haft ett helt fotbollslag (ja eller i vart fall minst tre barn) så då hade ju två på en gång varit praktiskt. Men jag hade bara ett ägg på G så här blir det nog bara en. Annars så är här bara EN vecka kvar till BIM nu. En lååååååååååång vecka. Känner efter och känner efter. Har jag inte liiite mer ont i brösten än sist. Molar det inte liiiite mer i magen!?!? Liite mer flytningar?? Eller inte Idag skall jag ut i solen och så skall jag nog en sväng och köpa/titta på lite småprylar jag kanske behöver...
    Nu börjas det! :)

Jag har 10 dagar kvar till BIM så jag känner inte något mer än lite ont i ryggslutet och lite ömmande bröstvårtor. Men det är ju garanterat bara för att jag nyss haft ÄL.
  • Yarrow

Avatar är jättebra! Höll faktiskt på att dö lite inombords när jag såg den på bio. Ville aldrig att filmen skulle ta slut. haha :)

Själv sysselsätter jag mig att planera vårat bröllop i Augusti. Det närmar sig med stormsteg och det är fortfarande mycket att göra :)

• Yarrow
    bubbel skrev 2010-05-02 18:08:06 följande:
    Hej alla! När i Provera-kuren har ni fått er mens? Min gyn sa att mensen skulle komma på dag 2-3 men är nu på dag 6 och än har inget hänt...
    Jag har alltid fått min mens EXAKT på dagen en vecka efter sista tabletten. Så det är sjukt olika!
  • Yarrow
    Babe skrev 2010-05-06 05:04:10 följande:
    Hej hej alla! Jag blir så ledsen.. skulle äta Provera för att få en mens inför Pero-behandling, men jag har ännu inte fått någon blödning efter 10 dagar med Provera och en veckas uppehåll :( Så less och ledsen... Är det någon som har erfarenhet av samma? Vad är problemet, vad kan man nu göra... ? :( Äta p-piller för att få en blödning?
    jag fick inte heller någon mens på fösrta försöket. Fick en ny omgång provera och då fungerade det.
  • Yarrow
    Babe skrev 2010-05-06 10:15:05 följande:
    Tack snälla för svaren om Provera...:)  Varför känns det alltid att man är ensammast i världen när det strular sig...?:)  Min gyn ska ringa upp mig under dagen så får jag veta. Tack!!!
    Man är aldrig ensam om man är medlem på familjeliv ;)
  • Yarrow

MiHijo- Vilken kobbig situation. Jag förstår att du tänker som du gör faktiskt och att sedan veta att man kanske inte kan bli gravid på naturlig väg gör ju inte känslorna bättre.
    Jag tycker att du gör rätt i att ta en paus. Se till att ha en skön vår och sommar i stället med din karl. Rå om varandra och gör roliga saker tillsammans och strunta i hans familj. Sedan tror jag det kommer kännas mycket bättre med ett nytt försök i höst!

*mångakramar*

• Yarrow
    bollanmollan skrev 2010-05-08 08:24:39 följande:
    Vill bara berätta att jag fick plus i torsdags, så nu önskar jag att allt går bra och den lilla stannar och att ni alla får plus snart.
    Grattis! =)
    bubbel skrev 2010-05-08 08:04:56 följande:
    Hej alla! Nu har jag fått min mens!! Har ätit provera i 10 dgr och på dag 11 kom den. Så nu väntar jag på dag 5 då jag ska börja äta pergotime. Min gyn sa att ÄL ska komma på dag 21 men jag har läst runt lite att det kan va väldigt olika... När har ni fått ÄL efter en provera-kur?
    För mig har den visat positivt allt mellan dag 18 och dag 21.
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-05-08 19:58:09 följande:
    Det är inte så lätt att skicka i hans familj. Dom kommer ju inte ens glädjas åt det sen heller typ. Tyvärr så har jag gjrot slut med gubben, men vi ska prata ikväll när han slutat jobba. Förstår han inte nu så skiter jag i det. återkommer in hit när jag mår bättre. men kikar säkert in så det inte blir allt för mkt att läsa.
    Va tråkigt. Vi skänker dig en tanke härifrån!
  • Yarrow

Jag hade bara biverkningar på första kuren, va sjuuuukt trött. Men jag har alltid tagit tabletterna på morgonen och de två sista gångerna har det inte varit några biverkningar alls.

BIM idag, ingen mens i sikte. Sista omgången nu...

• Yarrow
    bollanmollan skrev 2010-05-11 09:45:24 följande:
    har du testat?
    Nej, jag har inte gjort det den här gången eftersom jag förra månaden råkade på 2 spöktest (eller möjligen ett tidigt missfall). Provade på med testlagrets och med CB så vi va ju rätt säkra på att jag va gravid, därför orkar jag inte hoppas den här gången.

Det är sista gången med pergotime så vi tar det lite som det kommer. Men om inte mensen dykt upp tills i morgon kanske jag inte kan hålla mig..
  • Yarrow

Skepp å hoj! Här kommer jag igen!

3 omgånger pergotime som inte fungerade för oss :( Fick en tid på kvinnokliniken den 7:e juli! Gaaah!
    Aldrig att jag väntar i 2 månader.. Så jag bokade in mig för en avbokningstid och fick komma in idag redan! Så skönt.

Jaha, så nu tycker min gynekolog att vi ska köra 3 pergotime kurer till, varannan månad. Inte dubbla kurer, eller trippelkurer eller något. Bara en vanlig kur, varannan månad.

Känns som om det här kommer ta dig. *suck*

• Yarrow

MiHijo- Ja du. Min gamla gynekolog. Jag har iofs aldrig känt så stort förtroeende till en gynekolog innan men jag blev bara lite förvånad.
    Förmodligen så fick jag inte dubbelkur eftersom jag ändå blev gravid på andra kuren denna gången. Men det blev tidigt missfall.

Så nu är det bara att vänta och se om det blir någon ägglossning utan pergo den här månaden.

Jadu, kvinnokliniker är inte så lätta att få tag på alla gånger. Ännu svårare att få en tid i någorlunda framtid. Min utsatta tid va inte fören i luli men jag hade tur och fick en avbokningstid.

• Yarrow
    LillaMy3 skrev 2010-05-20 10:42:29 följande:
    Hejsan. Nu kommer jag tillbaka till denna tråden. Blev ju gravid på min fjärde kur. Men idag på 5+6 började jag blöda och gyn såg inte att där bodde någon alls i magen. Så nu får vi börja om igen. Fast gyn ville att vi skulle vänta till i juli. Blä.
    Åh va tråkigt! Hoppas den sätter sig bättre nästa gång!

MiHijo - Ja, tidigt missfall. Enligt gynekologen är det väldigt vanligt men eftersom det kommer ut med mensen så är det långt i från alla som märker det. En annan som är testberoende märkte ju det såklart.
  • Yarrow
    LillaMy3 skrev 2010-05-20 11:42:30 följande:
    Ja jag hoppas det. Var ju rellativt tidigt missfall här också. Var fjärde grav går åt pipan sa gyn. Men hon var positivt till att det nog inte skulle ta en evighet tills jag blir gravid igen. Även om jag tycker att det redan tagit en evighet... (använt pergotime sen januari). Hoppas det funkar för dig också snart!!!
    Det är så som vår gynekolog tänker med. Han ser inga andra problem så det ska nog bli bra om ett tag.
    En annan vill ju att det ska hända på en gång!
  • Yarrow

Hej igen alla!
    Nu är jag tillbaka igen efter ett litet FL uppehåll, höll faktiskt på att bli galen av allt jag läste här. Haha.

MiHijo- Va tråkigt att du ger upp :(

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...