• bubbel

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

tack för era svar!

kanske skulle fortsätta testa med ÄLstickor ett tag till då...?

håller med, ååååh denna vääääntaaaaaan!!!!!

• bubbel

Jag är också kvar!!

pratade med en gynläkare idag eftersom jag är på dag 53 och både ÄL eller mens lyser med sin frånvaro...
    han tyckte jag kunde köra en ny proverakur så det börjar jag med idag...
    hoppas det funkar bättre denna gång...

• bubbel

Jag har en fråga till er som äter Provera och Pergotime...
    Har ni märkt några biverkningar av dom?
    Jag vet inte om det har med medicinerna att göra men jag har såna fruktansvärda flytningar efter min första behandling!
    Har även lite mensvärk lite då och då...

Någon som känner igen sig?

• bubbel

ni som äter pergo, har ni fått olika biverkningar från gång till gång?
    Första kuren jag åt kände jag ingenting... men nu!!
    jag orkar inte sova, är helt depp och gråtfärdig hela tiden...

Hur har det varit för er?

• bubbel
    LillaMy3 skrev 2010-07-16 21:09:36 följande:
    Jag blir arg och lättretlig under tiden jag äter tabletterna. Sen så brukar jag ha värmevallningar i någon vecka efter.

Gråtfärdig är jag ibland. Men det vet jag inte om det är tabletterna.
    tack för ditt svar!
    har 2 tabletter kvar så det är snart över, men det är jobbigt att må så dåligt...
  • bubbel

Hej alla!

Någon som vet vilken känslighet clearblue digital ägglossningstest har??

Har googlat runt men hittar det inte nånstans...

• bubbel
    MiHijo skrev 2010-07-28 00:13:58 följande:
    99,8 % säkerhet...stod det på mitt iaf.
    Tack för ditt svar, men känsligheten va inte lätt att hitta...

Jag hittade till slut att den låg på 40mIU, vilket inte är så värst mycket...
    Dom andra jag använt ligger på 25 och 30 mIU, men det ska ju va tillräckligt med 40 så det blir säkert bra.
    Jag har köpt clearblue nu i alla fall...
  • bubbel
    AKUT!!!

SE HIT!!

Någon som har Pergotime att låna ut??
    Jag va på apoteket och skulle hämta ut men dom är restnoterade och finns inte att få tag på, på ett enda apotek i närheten =(

Fan va allt ska krångla jämt...

Pratade med en gynläkare som sa att det inte finns nån likvärdig medicin att byta ut den mot så han tyckte jag skulle hoppas över denna cykeln...
    Vill verkligen inte hoppas över en cykel då mina cykler kan va över 70 dgr långa...

Finns det nån som kan låna ut eller sälja och skicka dom idag så jag får dom imorgon? (är på dag 5 imorgon)
    SNÄLLAAAAAA!!!!!!
  • bubbel

Nån som fått regelbunden mens EFTER pergokurer?

Jag har för mig att nån skrivit det i nån tråd och tänkte höra om det finns fler...
    Jag skulle ju ha ätit en kur förra veckan men dom finns ju inte att få tag på i Sverige, så jag håller fingrar och tår på att min ÄL kanske kan komma som den ska ändå...

Nån som har erfarenheter?

• bubbel
    bollanmollan skrev 2010-08-23 16:21:03 följande:
    Jag tror att man kan få äl månden efter man ätit pergotime, vet att en del äter varannan månad.
    tack för ditt svar!

Äter dom varannan månad men ha ÄL varje månad ändå?
    Måste fråga så jag uppfattat rätt...Obestämd
  • bubbel
    bollanmollan skrev 2010-08-24 08:43:15 följande:
    Ja, jag tror effekten sitter i av pergon .
    Åh, hoppas detta funkar på mig också, för i så fall ska jag ha ÄL på fredag =)
    Jag testar varje dag för säkerhets skull.
  • bubbel
    MiHijo skrev 2010-08-25 07:07:20 följande:
    Får väl uppdatera mig lite här nu när jag ändå orkar.

Varit på akuten för blödningar, men som sagt var så ser dom inget foster. förra fredagen tog jag ett blodprov och det fick jag svar på igår när jag var på gyn, det är ingen vanlig graviditet så jag fick lämna blodprov igår igen sen åkte jag hem. Men fick ondare i magen igår igen och fick en akut tid på gyn fast i en annan stad, ca 3 mil härifrån. där sade dom att hcg provet som jag tog inte hade gått upp alls mkt sen i fredags. så tog som sagt ett nytt igår, ska ta ett till på fredag och sen ett på måndag sen efter det på måndag ska jag göra VUL igen för att se om dom ser ngt mer, och har proverna gått upp lite så får dom leta efter fostret på annan plats och lägga in mig för operation.

Har inte alls stor lust till detta känner jag, mycke med skola och allt annat runt omkring just nu. Jag har verkligen inte tid med detta :S Orolig, kan knappt sova eller ngt...

Men nu får vi se vad som händer fram över......är jag inte inne så mkt så tror jag att ni förstår. men jag uppdaterar så fort jag orkar m.m.
    Usch vännen...
    Hoppas allt går bra!
    Ta det lugnt och vila så mycket du kan och tänk inte på att du "måste" uppdatera här...
    Vi förstår att du inte orkar.
    Kom tillbaka och berätta hur det går när det känns okej för dig att göra det!

Många kramar{#emotions_dlg.flower}
  • bubbel
    MiHijo skrev 2010-08-30 18:58:48 följande:
    Uppdatering, varit på sjukhuset idag för gynkontroll och blodprov igen.
    Det var ett helt vanligt missfall....

Tråkigt att det skulle bli så, men nu är det bara att fokusera på jobb och skola igen ett tag tills man är klar med det. Och även gå ner i vikt.  Sen så börjar vi ge oss på igen och se om något händer.

Men kommer att fortsätta att kolla in här iaf, och håller tummarna för alla er andra.
    Usch tycker så synd om dig...
    Jag vet hur det känns...

Kram{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...