• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

K84 skrev 2010-05-05 09:40:33 följande:
    Har precis fått veta att jag ser ut att ha 3 stora äggblåsor och att det då finns en ganska stor chans för tvilingar, och även en liten för trillingar....ska börja testa med ÄL nu, men frågan är om man vågar försöka...vill ju verkligen ha barn, men inte tre på en gång...läkaren kunde inte ge mig råd utan jag fick fundera själv om jag ville prova...några tips, erfaranheter?? hur stor chans är det egentligen att alla te äggen släpper och att alla tar sig...??
    Ojoj.. skoj att det har funkat iaf. Men hade det varit jag så hade jag nog hoppat över sex. Eller kanske till och med haft sex för att hoppats på att det iaf blir ETT ägg som blir befrktat.

Svårt val alltså, men hoppas det löser sig!
  • MiHijo

ok, gjorde nyss ett test...just nu är det jättesvagt. så får se om några minuter om det blir starkare.

annakohler skrev 2010-05-05 09:56:34 följande:
    sambon o jag har haft sen sen i måndags så vi kör på hehe..men idag tror jag att han hoppar över. under pergokurer så kan man inte få ÄL så vi får väl se hihihi
  • MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-05 09:56:34 följande:
    sambon o jag har haft sen sen i måndags så vi kör på hehe..men idag tror jag att han hoppar över. under pergokurer så kan man inte få ÄL så vi får väl se hihihi
    När ska man läsa av testet?
    För det blir ju alltid starkare o starkare ju länge det går.
  • MiHijo

Min läkare vägrar också, lite smått förbannad på dom för tillfället.
    Enligt dom så räckte det med första gången, men man kan väl även bli överstimulerad andra gången och alla andra....?! Så löjligt att dom gör så....

annakohler skrev 2010-05-05 10:04:31 följande:
    men brukar inte läkaren utge sexförbud om man har så många äggblåsor??? denna månaden vägrar gyn låta mig kolla mina äggblåsor....så jag vet ingenting just nu
  • MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-05 10:17:20 följande:
    precis dem tror förmodligen att man inte kommer att bli överstimulerad andra o tredje gången om man inte är det första gången...skumt det där....att dem får lov o skriva ut pergotime dubbelkur sen inte kolla patienten
    Ja det är väldigt knepigt.
    Här var mitt test mkt svagare idag än igår, och det är också skuuumt.
    Men tror inte jag får ngn ÄL denna månaden, blir la inte förrän senare som sist. Gaaaah blir så trött på att vänta på detta.. SUCK!

Nåja ngn gång kommer väl vår tid me. Men frågan är NÄR?
  • MiHijo
    K84 skrev 2010-05-05 10:50:07 följande:
    Håller tummarna!!
    Tack! Gav knappt ngt utslag idag iaf, nytt försök imorrn igen :D
    K84 skrev 2010-05-05 10:48:12 följande:
    Ja jag är ju väldigt sugen på att testa och hoppas att det bara blir ett ägg....men tänk om det skulle bli tre...svårt val...
    Ja det är svårt val, tvillingar kanske går bra, men trillingar, ojojoj :)
    Ja ni får avgöra själva. Vi kan ju inte bestämma åt er ;)

LYCKA TILL Iaf.
  • MiHijo
    bollanmollan skrev 2010-05-05 13:12:51 följande:
    jag har bim den 10 maj så om du testade nu så är det ju långt kvar så ett minus kan ändra sig. Jag tänkte testa söndag eller måndag.
    Har du plussat nu? SKOJ! :)
    Hoppas det visar samma söndag eller måndag då!

Å jag har mina fertila dagar mellan 9-12 maj om jag nu får ÄL I TID denna gången.
  • MiHijo

aha ok....tyckte det stod att du plussade ;) men då var det jag som läste fel.

tänkte på en sak som dom sade här på gyn.
    att om man inte blir gravid så kanske man behöver höja kuren. till trippeldos.
    Men när jag hade ÄL sist, det kan väl bara vara så att det inte går ihop alltihopa med mig och gubben typ. eller är jag hel ute och cyklar?? allt kanske inte passar ihop och därför kanske de inte blir ngt. för jag hade äl och vi hade sex men blev inget ändå.

bollanmollan skrev 2010-05-05 15:07:28 följande:
    nej, nej har inte plussat, ska testa i helgen.
  • MiHijo

sist jag åt dubbelkur så fick jag ÄL 60 dagar efter kuren. jag frågade gyn varöfr det blev så sent och hon hade ingen förklaring för de alls.
    så nu hoppas jag att ÄL kommer som den ska göra. orolig att det ska ta så lång tid, för efter ett tag så slutar jag med ÄL testen, och sist missa jag det kan man säga, hade grymt ont i magen, kunde inte röra mig, men gjorde ett ÄL test då iaf och det gav utslag, men vi hade inte haft sex på många dagar innan det. men hur ont jag än hade så hade vi sex då det gav utslag men det var nog inte tillräckligt.

så nu j*vlar, sex varannan dag här nu, och testar mig varje dag ska jag göra, även hur många dagar jag än får testa.

• MiHijo
    bollanmollan skrev 2010-05-05 15:38:35 följande:
    oj 60 dagar är mycket. jag fick sen äl så jag började äta pergon tidigare och det funkade jättebra på mig.  vilka dagar äter du?
    jag äter pergo på dag fem till nio, alltså fem dagar.
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...