• Trasseltroll

Namnet Minou!

Håller på att grubbla mig gråhårig efter ett flicknamn som jag känner "wow!" för! Så dök namnet Minou upp och jag bara smälte... Har förstått att det betyder "liten katt" eller "kattunge" på franska, även "älskling" (?). MEN också att det är ett namn för fitta på franska?!

Finns det någon här som är ifrån Frankrike eller som bott där? Skulle vilja veta om namnet Minou automatiskt förknippas med fitta på franska?

• Svar på tråden Namnet Minou!
  • siamusen

Bor i Frankrike och visst är minou slang för snippa mer än fitta. Rôr sig om en liten flickas snippa alltsa inte en stor hårig mojäng. Om du fattar?

Inte det första vi här hemma tänker pa, varken jag eller min franska make. Snarare pa minou, minou som nâr man kallar pa en liten kissekatt.

• Trasseltroll
    siamusen skrev 2010-04-05 21:04:12 följande:
    Bor i Frankrike och visst är minou slang för snippa mer än fitta. Rôr sig om en liten flickas snippa alltsa inte en stor hårig mojäng. Om du fattar? Inte det första vi här hemma tänker pa, varken jag eller min franska make. Snarare pa minou, minou som nâr man kallar pa en liten kissekatt.
    Tack för svaret!{#lang_emotions_smile} Ja, men det kändes ju lite oskyldigare då, när det inte är en "stor hårig mojäng"{#lang_emotions_tongue_out} haha! Då kanske jag kan fortsätta fundera vidare på det namnet då... Fanny är det ju många som heter och det är ju slang för snippa på engelska (tydligen), finns nog många sånna namn... Alfons är ju hallick i Danmark osv

Svårt det här!
  • imsa

vår dotter heter minou. den första reaktionen vi fått från de som är från frankrike har varit svart katt, ska tydligen vara nån tecknad serie också (?). Men även indier som sagt att det är ett vanligt indiskt namn.

vi är varken indiska eller franska men vi älskar namnet!

• Trasseltroll
    imsa skrev 2010-04-05 21:27:02 följande:
    vår dotter heter minou. den första reaktionen vi fått från de som är från frankrike har varit svart katt, ska tydligen vara nån tecknad serie också (?). Men även indier som sagt att det är ett vanligt indiskt namn.vi är varken indiska eller franska men vi älskar namnet!
    Va skönt att höra!{#lang_emotions_smile} jag menar att dom förknippar det med katt och inget annat... Så det är indiskt också? det visste jag inte! Det är verkligen ett jättefint namn! Och det som är så bra är att min sambo också gillar det{#lang_emotions_smile} vi har inte varit så överens om namn hittils...
  • Jesster

Jag älskar det namnet och hade det som förslag till dottern Det gick dock inte hem hos pappan till henne

Den som söker han finner - www.google.se
  • Trasseltroll
    Jesster skrev 2010-04-06 08:28:33 följande:
    Jag älskar det namnet och hade det som förslag till dottern Det gick dock inte hem hos pappan till henne
    Nä, va synd!{#lang_emotions_undecided} Får jag fråga vad det blev för namn då? (jag behöver inspiration! även om jag/vi nu fastnat för namnet Minou..)
  • MerryBerry1982

Hej! Det betyder även paradis på persiska.Vår dotter heter Minou & det är vi såå glada för. Älskar namnet mer för var dag :)

• senalena

Det är ett väldigt vackert namn generellt.

Grannens katt heter det. Vet inte om det var något du ville höra, bara en parentes.

• biison

Inte fitta, mer ett gullord som "pussy" är på engelska. 
    Det var smeknamnet på ett av mina ex när jag bodde i Nice.

Svar på tråden Namnet Minou!