• HelenaH

Någon med bebis som INTE vill äta så mkt frukost direkt på morgonen?!!!

Min lilla tjej är snart 8 mån o hon är jättetramsig med morgonmålet!
    Hon äter typ 50-100 ml (ersättning) sen börjar hon spotta o fräsa...
    Innan åt hon typ 200 ml direkt på morgonen...
    Nu äter hon som sagt bara lite grann, sen vill hon bara leka. Efter ca 1 h bryter hon ihop av att hon är hungrig, så då är det bara o mata på.
    Tycker det är lite konstigt bara att hon inte är vrålhungrig direkt när hon vaknar?
    Är det någon som känner igen sig?
    Och nej tack; vill INTE ha svar från er vars bebisar häver i sig 250 välling direkt på morgonen...

• Svar på tråden Någon med bebis som INTE vill äta så mkt frukost direkt på morgonen?!!!
  • jenni82

Min lilla tjej var likadan, hon är nu tre år och har fortfarande ingen stor aptit på morgonen. Brukar komma igång vid tio.
    Så har det typ alltid varit =)

• ELLEoClara

Min tjej har varit så från ca 5mån och är det fortfarande nu snart 11 mån gammal. 

Ex. Vaknar vid 5.30, myser i sängen till 06, vi går upp och hon leker medan jag äter frukost,
    Äter frukost ( gröt & macka) vid 06.30-07.
    Upp till ca 9 mån åt hon 1 flaska välling på natten vid 01-03, men även efter hon slutat med det är hon inte hungrig direkt på morgonen.
  • shoreline

Samma här. Min son är 6 månader och han vill inte ha sin gröt på morgonen längre. Har försökt med ersättning (som han fick innan vi började med gröt) men han äter knappt 100 ml innan han spottar och vrider sig. Det kan gå ett par timmar innan han vill äta men då blir det precis så som du beskriver. Vrålhungrig på 1 sekund!

Svar på tråden Någon med bebis som INTE vill äta så mkt frukost direkt på morgonen?!!!