Vad gör man åt en orättvis svärmor???
Vi har ett problem som börjar bli mer och mer synligt, tyvärr.
Min makes mamma har hela tiden varit hemsk, gnäller hela tiden på mig och har nu även börjat gnälla på min make med. Det handlar om vår städning, hur vi tar hand om vår hund och sedan vi fick vår dotter för 8 månader sedan har det bara blivit värre. Hon är direkt elak till mig och gnäller på allt vi gör för vårt barn.
Till exempel, Bilbarnstol vad ska man med det till, när maken var liten hade man de i liggvagnen i bilen.
Hon gnäller på att vår dotter gillar barnmats burkar och gröt mer än min hemmalagade mat, men det e bara för att jag inte kan laga mat. Dessa är bara några få saker som vi hela tiden får höra.
Men den största saken är nog att min makes lillasyster äntligen har blivit gravid med hjälp av provrör.
Under vår graviditet fick vi inte prata om det vid kalas osv för detta gjorde hans syster ledsen alting handlade om hur hon mådde...
Sedan fick vi besked av svärmor att man köper inte något förrän man sett barnet för det kan ju hända sååååå mycket. Sedan när vår lilla prinsessa föddes har vi knappt fått någonting alls av svärmor och svärfar. Sammanlagt kanske 6 klädesplagg och inget annat.
Nu är ju då systern gravid i ett tidigt skede och svärmor har köpt mammakläder, babyböcker och barnkläder till systern redan och det talas hela tiden om det kommande barnbarnet... Hon har dessutom betallt provrörsbefruktningen till systern 100 000 kr.
Vi känner oss så ledsna och hela tiden som om vi kommer sist och som om vårt barn inte betyder lika mycket för henne som det som ska komma.
Häromdagen råkade jag kläcka ur mig när svärmor satt och talade om hur kul det är att systern ska bli mamma- sa jag att vi kanske ska ta det lite lungt med tanke på att hon bara är i v.12 mycket kan hända...... hm det skulle jag nog inte sagt. Hennes blick var mördande!!!
Jag kan fortsätta att skriva om allt som hon har gjort och ställt till med men då är det ingen som orkar läsa. Hoppas att någon vill svara vad ska vi göra och hur ska vi betee oss????+