kan det här vara vestibulit?
jag får inte komma in för underskökning förrens om ett halvår så därför passar jag på att fråga här istället.
jag har haft ont vid sex typ vestibult" o har då alltid använt xylocain 5% vid samlag o det har fungerat prima, har aldrig haft n ågra problem o ibland tom kunnat vara utan salvan.
nu helt plötsligt gör det lite ont vid samlag fast jag har salvan o glidmedel? är inte spänd i bäckenbotten men det känns som om det svider lite isande känsla vid samlag o jag kan inte lokalisera vart det sitter.
har inte ont vid andra tillfällen o jag kan utan problem stoppa in4 fingrar i slidan utan bedövning.
men det svider till lite vid samlag o jag har blivit jätterädd att detta är vestibulit oligger o känner efer under samlaget om det verkligen inte gör ont nu för jag vet ju att det är jätteskadligt att ha sex om det gör ont för då kan det bli ännu värre.
ligger därför o tänker under samlagen att kanske jag inte borde fortsätta för det kanske gör ont ändå.
någon som har erffarenhet o vet? kan även tillägga att jag är gravid i v 37.
om jag för in ett finger djupt inne i slidan känns det som en lång nerv eller tråd där o ibland när jag trycker på den så svider det till, kanske är det fån den svedan kommer.???