• Anonym (okunnig)

kan det här vara vestibulit?

jag får inte komma in för underskökning förrens om ett halvår så därför passar jag på att fråga här istället.

jag har haft ont vid sex typ vestibult" o har då alltid använt xylocain 5% vid samlag o det har fungerat prima, har aldrig haft n ågra problem o ibland tom kunnat vara utan salvan.

nu helt plötsligt gör det lite ont vid samlag fast jag har salvan o glidmedel? är inte spänd i bäckenbotten men det känns som om det svider lite isande känsla vid samlag o jag kan inte lokalisera vart det sitter.

har inte ont vid andra tillfällen o jag kan utan problem stoppa in4 fingrar i slidan utan bedövning.

men det svider till lite vid samlag o jag har blivit jätterädd att detta är vestibulit oligger o känner efer under samlaget om det verkligen inte gör ont nu för jag vet ju att det är jätteskadligt att ha sex om det gör ont för då kan det bli ännu värre.

ligger därför o tänker under samlagen att kanske jag inte borde fortsätta för det kanske gör ont ändå.

någon som har erffarenhet o vet? kan även tillägga att jag är gravid i v 37.

om jag för in ett finger djupt inne i slidan känns det som en  lång nerv eller tråd där o ibland när jag trycker på den så svider det till, kanske är det fån den svedan kommer.???

• Svar på tråden kan det här vara vestibulit?
  • Anonym (okunnig)

ingen som är kunnig????

• Anonym (okunnig)

provar att puffa en gång till

• redneck girl

är du och fingrar på tappen?

• Anonym (okunnig)

nej inte tappen utan innuti slidan uppe längs hela vägen känner man ju en slags tråd eller nerv eller vad jag ska säga, sedan känns det som om det kanske är barnets huvud. hursomhelst när jag trycker där så svider det till. vet ej om det är den smärtan jag känner vid samlag.

• redneck girl

du känner inte barnets huvud.vet inte vad det är för tråd du pratar om.ska du lyckas känna ett huvud,måste du ju vara öppen.....kommer man åt tappen kan det göra grymt ont.tycker du ska ringa igen och få en akut tid.ju mer du fokuserar,ju värre blir det tror då jag.har du uteslutit svamp?man kan bli torr och sprucken...och eller bara svidig av den med.och under en graviditet är man ännu mer motaglig för det.

• Anonym (tada)
    Anonym (okunnig) skrev 2010-04-06 11:56:24 följande:
    nej inte tappen utan innuti slidan uppe längs hela vägen känner man ju en slags tråd eller nerv eller vad jag ska säga, sedan känns det som om det kanske är barnets huvud. hursomhelst när jag trycker där så svider det till. vet ej om det är den smärtan jag känner vid samlag.
    tappen sitter ju längst upp i slidan? klart du får ont om tex penisen slår emot den. prova att få killen att inte stöta så hårt/djupt.
  • Anonym (okunnig)

men det är inte tappen utan typ 4 cm in i slidan o jag tror det är barnets huvud som känns igenom huden alltså, inte att skallen är ute. kan det vara urinröret man känner uppe i slidan?

det gör inte ont om jag tex för upp 4 fingrar genom slidan. det är det som är så konstigt för det gör det väl om man har vestibulit eller är jag helt borta??

• Anonym (problem)
    Anonym (okunnig) skrev 2010-04-06 10:51:36 följande:
    jag får inte komma in för underskökning förrens om ett halvår så därför passar jag på att fråga här istället.jag har haft ont vid sex typ vestibult" o har då alltid använt xylocain 5% vid samlag o det har fungerat prima, har aldrig haft n ågra problem o ibland tom kunnat vara utan salvan.nu helt plötsligt gör det lite ont vid samlag fast jag har salvan o glidmedel? är inte spänd i bäckenbotten men det känns som om det svider lite isande känsla vid samlag o jag kan inte lokalisera vart det sitter.har inte ont vid andra tillfällen o jag kan utan problem stoppa in4 fingrar i slidan utan bedövning.men det svider till lite vid samlag o jag har blivit jätterädd att detta är vestibulit oligger o känner efer under samlaget om det verkligen inte gör ont nu för jag vet ju att det är jätteskadligt att ha sex om det gör ont för då kan det bli ännu värre. ligger därför o tänker under samlagen att kanske jag inte borde fortsätta för det kanske gör ont ändå.någon som har erffarenhet o vet? kan även tillägga att jag är gravid i v 37.om jag för in ett finger djupt inne i slidan känns det som en  lång nerv eller tråd där o ibland när jag trycker på den så svider det till, kanske är det fån den svedan kommer.???
    Jag hade under graviditeten jätteont i livmodertappen (vet jag nu). Jag har iofs alltid haft ont vid samlag och så men det här va en annan slags smärta. När jag gick eller hade sex gjorde det verkligen jätteont och jag fattade inte varför.

Troligtvis va jag väldigt trång innan jag födde barn för alla besvär har försvunnit sedan min dotter föddes. Helt fantastiskt sexliv har jag nu! Innan dess har jag haft ont vid sex sedan jag blev av med oskulden fram tills jag födde...
  • Anonym (okunnig)

nu är jag här igen o läser igenom svaren. har lyckats få tag på läkare o de sa att det troligtvis inte är vestibulit eftersom man då skall reagera med stark smärta på de punkter de trycker på med en slags pinne.

ja vad sjutton är det då? det kunde de inte veta? kan det vara uretrit?

dom sa att det kunde vara tyngden av barnet som trycker på lika nerver som blir påverkade bla, urinrör etc. men inget dom visste säkert

• Anonym (tada)
    Anonym (okunnig) skrev 2010-04-06 17:18:16 följande:
    nu är jag här igen o läser igenom svaren. har lyckats få tag på läkare o de sa att det troligtvis inte är vestibulit eftersom man då skall reagera med stark smärta på de punkter de trycker på med en slags pinne. ja vad sjutton är det då? det kunde de inte veta? kan det vara uretrit? dom sa att det kunde vara tyngden av barnet som trycker på lika nerver som blir påverkade bla, urinrör etc. men inget dom visste säkert
    jag tycker du ska sluta att försöka sätta en diagnos på dig själv, vänd dig till en läkare och få dig undersökt av en som kan och vet!
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (tada) skrev 2010-04-06 17:25:52 följande:
    jag tycker du ska sluta att försöka sätta en diagnos på dig själv, vänd dig till en läkare och få dig undersökt av en som kan och vet!
    det är ju det jag gjort idag. en sköterska tryckte på punkterna för vestibulit o rådpratade sedan med läkaren o de kom fram till att det allra troligast inte var vestibulit. men de sa inte vad det annars var förutom de antaganden som jag skrev innan
Svar på tråden kan det här vara vestibulit?