Inlägg från: jennyc |Visa alla inlägg
  • jennyc

ni med katt!

vivillblitre skrev 2010-04-06 18:40:57 följande:
    Ja den är något dyrare kanske. Men himla dryg! Och inga kemikalier eller annat som katten behöver trampa i.
    hur är det med lukten? nu när jag är gravid är jag så känslig så jag använder bara den där med kiselkristaller för att inte känna urinen för starkt. Låter annars som en bra kattsand som jag annars kan prova när jag inte är lika känslig :)
  • jennyc
    vivillblitre skrev 2010-04-06 19:30:55 följande:
    Enl. mig och sambon är det inte lika mycket lukt som blir av vanlig kattsand. Men är du van vid kristallsand så lär du nog känna viss skillnad tror jag. Fast det är inte själva urinen som luktar, utan det har nån majslukt som jag inte kan förklara. Men enl oss ingen jobbig lukt som det kan bli av sand. Om du har sambo/man så be honom byta lådan. Det är inget som rekommenderas av gravida att göra med någon sand p.g.a. toxoplasmos bakterier som finns i avföringen, som är skadande på fostret. Så därför har jag satt sambon på den biten nu ;) Annars hade jag använt handskar och spritat mig noga efterråt.. men det vet du säkert redan :)
    Åh herregud...tur att nån har humor...ska min man sköta kattlådan!! Jovisst :)

Nä men allvarligt...jag har försökt förklara detta för honom men han vägrar...spelar ingen roll att jag är gravid...där går hans gräns...dum dum dum...så den får jag tyvärr sköta för valet va detta eller göra sig av med katterna och NEJ aldrig i livet. Men med handskar på och massa tvål och sprit efteråt så minskar ju risken.

Ska nog testa den där sanden, kan man köpa den i vanliga affärer?
  • jennyc
    vivillblitre skrev 2010-04-06 19:51:52 följande:
    Haha mm bra det :P Jag trodde inte heller det. Min sambo sa strängt NEJ.. men när jag visade honom att det t.o.m står på kattsandsförpackningen så. Han hade inget val.. Men men... det går ju lika bra att göra det själv, bara man är noga med rengöning o så :) Jag tror inte den finns att köpa på Maxi eller liknande. Utan vi köper vår på Djurkompaniet. Finns säkert i de flesta djuraffärer. Jag blev tipsad av en arbetkamrat om den :)
    väldigt bra tips, nu har jag precis köpt en ny förpackning men då har jag ju lite tid på mig att kolla upp var den finns att köpa. hur många liter är den på och pris?
  • jennyc
    vivillblitre skrev 2010-04-06 20:11:32 följande:
    Tack så mkt för bra länkar! Bra att de fanns mindre förpackningar också när man ska prova men mina kissar är som tur är inte så kräsna...bara pellets som inte går för den ena. Miljövänlig och dryg...verkar absolut va värd pengarna!

Väldigt bra tips, tack
  • jennyc
    vivillblitre skrev 2010-04-06 20:29:29 följande:
    Kul att du är positiv till den!! :) Ni (du och katterna) lär inte bli besvikna! :) Skriv gärna sen vad du tyckte på min Fl sida :)
    ja absolut :)
Svar på tråden ni med katt!